بن سلمان برای خرید سامانه های جاسوسی دست به دامن صهیونیستها شده بود

جمعه 9 آذر 1397 - 16:22:53
بن سلمان برای خرید سامانه های جاسوسی دست به دامن صهیونیستها شده بود

تهران - الکوثر : یک روزنامه صهیونیستی ، از تماسهای بین بن سلمان با ایهود باراک برای خرید سامانه های جاسوسی با هدف سرکوب مخالفان سعودی پرده برداشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روزنامه صهیونیستی هاآرتص ، یک نسخه از نوار صوتی مربوط به تماسهای محمد بن سلمان ولیعهد کنونی و وزیر دفاع سعودی در سال 2015 میلادی، با ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی از طریق یک واسطه و تلاش های بن سلمان برای خرید فناوریهای الکترونیکی جاسوسی از این رژیم را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی «انا العربی» ، رابط بین محمد بن سلمان و ایهود باراک در این نوار صوتی می گوید:« جناب شاهزاده می خواهد این قرارداد به صورت مشخصی صورت بگیرد. ما قرارداد بسیار مهمی داریم. مقامات دولت سعودی با ما هفت هفته قبل در اینجا در دبی دیدار داشتند. آمده بودند تا بخشی از فناوری های الکترونیکی جاسوسی را ببینند و بدین منظور آنها تایید فرد شماره دو و سه پس از شاه و به صورت مشخص وزیردفاع ( بن سلمان) و برادرش (خالد) را نیز به دست آورده اند. اعتماد نماینده آنها نیز جلب شد یعنی وکیل وزارت دفاع سعودی . او ( وکیل ) درخواست رسمی برای سفر را ارسال کرد و می خواهد به اسرائیل بیاید تا فناوری ها را بررسی کند زیرا فناوری ها چشم و گوش او ( بن سلمان) خواهد بود. زمانی که با وکیل ( وکیل وزارت دفاع سعودی) صحبت کردم به من گفت می دانم تو چه کسی هستی اما نیاز به این دارم که از جایگاهت در اسرائیل مطلع شوم. زمانی که می آیم می خواهم با شخصیتهای بلند پایه ای صحبت کنم تا بتوانیم به بن سلمان پیام بدهیم مبنی بر اینکه فردی را که این مأموریت را برای تو انجام خواهد داد؛ یافته ایم.»
پایگاه اینترنتی « انا العربی » در توضیحات خود درباره این نوار صوتی نوشت: قراردادهای خرید فناوریهای جاسوسی ، اساس عادی سازی روابط سعودی با اشغالگران است. این نشانگر تلاشهای بن سلمان برای خرید فناوری های الکترونیکی جاسوسی از اسرائیل است تا از شهروندانش که آنان را دشمن خود می داند شنود و مخالفان حکومت را شناسایی کند. این نوار صوتی نشانگر مکالمه بین واسطه بن سلمان با ایهود باراک است. این واسطه گفت از باراک می خواهد به وی کمک و به نوبه خود نقش میانجی دوم را با شرکتهای اسرائیلی ایفا کند چرا که باراک در اسرائیل هم با تجربه و هم دارای جایگاه و موقعیت است. هاآرتص نوشت باراک با این پیشنهاد مخالفت کرد.  
انا العربی افزود : باوجود آنکه این قرارداد محقق نشد اما سعودی ها بر دریافت فناوری های جاسوسی پافشاری کردند و بعدها از شرکت اسرائیلی « ان اس او » فناوری های الکترونیکی جاسوسی خریداری کردند و نشریه آمریکایی فوربس و مؤسسه ستیزن لاپ نیز تأیید کردند این فناوری جاسوسی به نظام سعودی کمک کرده است تا مخالفانش مانند غانم الدوسری ، یحیی عسیر و عمر عبد العزیز را تحت تعقیب قرار دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 9 آذر 1397 - 14:50:14