محمد عبدالسلام : گریفیتس چیز جدیدی ارائه نکرد

پنج شنبه 8 آذر 1397 - 14:21:18
محمد عبدالسلام : گریفیتس چیز جدیدی ارائه نکرد

تهران - الکوثر : محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده ملی یمن گفت مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن در سفر اخیر خود به صنعا، چیز جدیدی به همراه نداشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عبدالسلام  تاکید کرد گریفیتس تاکنون طرح عملی ارائه نکرده است که بتوان بر آن تکیه کرد و به جای اجرای اقداماتی برای اعتمادسازی که پیش از این اعلام کرده بود ، بار دیگر به مسائل حاشیه ای پرداخت که هدف از آن جمع شدن طرف ها فقط برای دیدار با یکدیگر است. 
وی در گفتگوی اختصاصی با روزنامه «الثوره» گفت فرستاده سازمان ملل صنعا را ترک کرد، در حالی که دیدگاه مشخصی شامل چارچوب مذاکرات و مسائلی که درباره آنها مذاکره خواهد شد، ارائه نکرد.  
وی افزود تاکنون به نظر می رسد فرستاده سازمان ملل قادر به برگزاری دور جدید رایزنی ها نیست؛ زیرا وی هیچ گونه رویکرد و چارچوب سیاسی برای این رایزنی ها ارائه نکرده است. 
وی در پاسخ به سوالی درباره حوادث المهره و دیگر استان ها، گفت: اتفاق هایی که در این استان ها روی می دهد، تحرکات آزادانه مردمی و در نتیجه نگرانی شهروندان از رفتارهای اشغالگران و تلاش آنها برای در کنترل گرفتن منابع ملت و مناطق حیاتی آنها است. 
وی افزود تحرکات ملت با این هدف انجام می شود که بهانه ها و ادعاهای ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ خود علیه یمن را برملا کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 آذر 1397 - 14:17:39