دارنده نوبل صلح : عربستان و امارات به حمایت از گروه های تروریستی در یمن پایان دهند

پنج شنبه 8 آذر 1397 - 12:16:26
دارنده نوبل صلح : عربستان و امارات به حمایت از گروه های تروریستی در یمن پایان دهند

تهران - الکوثر : توکل کرمان فعال حقوق بشری یمنی اعلام کرد عربستان سعودی و امارات عربی متحده باید حملات به یمن و حمایت از گروه های تروریست را متوقف وهزینه بازسازی خرابی ها را تقبل و تضمین کنند و متعهد شوند که حقوق مردم غیر نظامی را نیزتامین و جبران خواهند کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، توکل کرمان فعال سیاسی و اجتماعی یمنی و برنده جایزه صلح نوبل که به ترکیه پناهنده شده است ، در مصاحبه ای با خبرگزاری آناتولی گفت : عربستان و امارات عربی متحده باید خسارت های وارده از جنگ یمن را جبران و همه خرابیها را بازسازی و حقوق غیرنظامیان را تضمین کنند. محاصره یمن باید لغو شود و جنگ پایان یابد . حکومت مشروع مسئولیت حاکمیتی خود را به جا آورد، بنادر و فرودگاه ها را باز گشایی کند. 
توکل کرمان در این مصاحبه تصریح کرد :از عربستان سعودی و امارات می خواهم که به مداخلات خود با آثار منفی پایان دهند و حمایت خود را ازگروه های تروریست، شبه نظامیان مسلح و گروه های تروری که در عدن و تعز علیه مردم یمن سوء قصد انجام می دهند ونیز استفاده از سربازان مزدور را متوقف کنند. آمریکا هم باید بلادرنگ فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کند. 
وی افزود: از اقدامات مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن برای برقراری صلح و برگزاری نشست مذاکرات صلح در یمن حمایت می کنیم. پایان دادن به دخالتهای عربستان سعودی و امارات عربی متحد در یمن علاوه بر برقراری صلح در یمن، در این کشور به تشکیل دولت دموکراتیک منجر خواهد شد.  
توکل کرمان درباره قتل خاشقجی در سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه گفت: قتل وی یک حادثه و جنایت وحشت انگیز در تاریخ بشری است. انکار و پنهان کردن قتل وی اعتبار و حیثیت رهبرانی که خواهان مدرنیزه کردن جامعه عربستان بودند خدشه دار و متزلزل کرد. برخی از کشورها منافع خود را برحمایت و حفظ حقوق بشر ترجیح دادند و شو صداقت وابستگی به قاتلان خاشقجی راه اندازی کردند. عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده نفت اوپک و بزرگترین مشتری سلاحهای آمریکائی است. اکنون منطق «اگر قدرت مالی داشته باشی می توانی هر انسانی را که دلت بخواهد بکشی» حاکم شده است. قتل خاشقجی در ترکیه کاملا برنامه ریزی شده بود و ترکیه به خوبی آنرا مدیریت کرد و پرده اسرار را کنار زد و پرونده جنایت را افشا کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 8 آذر 1397 - 10:11:0