مسکو : آمریکا نیروهایش را از سوریه خارح کند

پنج شنبه 8 آذر 1397 - 11:37:9
مسکو : آمریکا نیروهایش را از سوریه خارح کند

تهران - الکوثر: الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه و رئیس هیئت روسی در گفتگوهای صلح آستانه از ادامه حضور نظامیان آمریکایی در سوریه انتقاد کرد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، الکساندر لاورنتیف روز چهارشنبه و در پایان روز نخست یازدهمین دور نشست کشورهای ضامن آتش بس در سوریه ( روسیه ، ترکیه و ایران ) در آستانه قزاقستان در مصاحبه با خبرنگاران از حضور نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه که تحت اشغال گروه ی پ گ ( یگان های مدافع خلق کردهای سوریه ) قرار دارد و حمایت واشنگتن از این گروه انتقاد کرد .
لاورنتیف گفت حضور نظامی آمریکا و کشورهای ( به اصطلاح ) ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا در منطقه شمال شرق سوریه به بهانه کمک به یگان های مدافع خلق کردها در مبارزه با گروه تروریستی داعش برای ما قابل قبول نیست .
این مقام روسی افزود واشنگتن یک سال و نیم پیش اعلام کرد شش ماه برای نابودی گروه داعش در سوریه زمان نیازدارد اما مسئولان آمریکایی مدت حضور نظامیان این کشور در سوریه را به مدت یک سال تمدید کردند و الان می گویند تا زمانی که داعش را نابود نکنند از سوریه خارج نخواهند شد .
لاورنتیف تاکید کرد 1000 تا 1500 تن از عناصر تروریستی داعش در منطقه کوچکی در اطراف مرزهای سوریه و عراق در مقابل نزدیک به 60 هزار نیروی مسلح کرد حضور دارند .
وی افزود آمریکا در پی بهانه هایی برای ادامه حضورش در منطقه است .
الکساندر لاورنتیف با اشاره به اهتمام کشورش برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان گفت مسکو در تلاش است تا یک کنفرانس بین المللی در این زمینه برگزار کند .
مقام روسی درباره اوضاع ادلب در شمال غرب سوریه گفت حدود 15 هزار نیروی وابسته به جبهه النصره در این استان حضور دارند .
وی خاطر نشان کرد دور بعدی نشست آستانه به احتمال زیاد در اواخر ماه ژانویه برگزار خواهد شد .
در نشست روز چهارشنبه در آستانه نمایندگان و هیئت های کشورهای ضامن آتش بس ( روسیه - ترکیه - ایران ) با طرفهای بحران در سوریه دیدار و گفتگو کردند. 
در نشست روز پنجشنبه هم مسئله آتش بس در ادلب، دستیابی به توافق در زمینه کمیته قانون اساسی سوریه و آزادی زندانیان بررسی خواهد شد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 8 آذر 1397 - 7:46:26