دوشیدن گاو شیرده همچنان ادامه دارد !

پنج شنبه 8 آذر 1397 - 16:52:40
دوشیدن گاو شیرده همچنان ادامه دارد !

تهران - الکوثر : وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد عربستان به زودی یک سامانه دفاع موشکی به قیمت 15 میلیارد دلار از آمریکا خریداری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت : عربستان سیستم دفاع موشکی شرکت لاکهید مارتین را به ارزش 15 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. این اعلام بعد از لابی گری شدید دولت برای بستن این قرارداد صورت گرفت که شامل تماسی شخصی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سلمان شاه عربستان بود.
وزارت خارجه آمریکا افزود : مقامات عربستان و آمریکا روز دوشنبه پیشنهادنامه های مربوطه و اسناد پذیرش را امضا کردند و به این ترتیب، مفاد مربوط به خرید 44 پرتابگر موشک تاد و تجهیزات مربوط به آن نهایی شد. 
دولت ترامپ و صنعت دفاعی این کشور در هفته های اخیر در میانه نگرانی ها از نقش مقامات عربستان در مرگ جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی ، برای حفظ چند معامله از میان بسته تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری عربستان کار کردند.
این سخنگو گفت توافق موشک تاد از دسامبر 2016 در حال بررسی بوده و اکنون کامل شده است.  
وی مدعی شد : این توافق «از امنیت دراز مدت عربستان و منطقه خلیج (فارس) در برابر تهدید روزافزون موشک های بالستیک ایران و گروه های افراطی مورد حمایت آن حمایت می کند.»  
سنای آمریکا روز چهارشنبه در مخالفت با دولت آمریکا به طرحی برای صدور یک قطعنامه رای داد که هدف آن پایان حمایت نظامی از ائتلاف با هدایت عربستان در نبرد داخلی یمن است. 

این درحالی است که ائتلاف متجاوز سعودی هفته گذشته مدعی شد که در راستای آمادگی برای مذاکرات صلح یمن که قرار است، اوایل دسامبر در شهر استکهلم سوئد برگزار شود، حملات به یمن را متوقف کرده است.علیرغم این ادعای فریبکارانه، این روزها ائتلاف سعودی به همراه طیف وسیعی از نیروهای مزدور چند ملیتی خود بر شدت و دامنه جنایات خود علیه مردم مظلوم یمن در بندر الحدیده و اطراف آن افزوده‌اند و با حملات سنگین هوائی، توپخانه‌ای و موشکی در بندر الحدیده حمام خون به راه انداخته‌اند. 

در این شرایط وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است که عملیات جنگی ائتلاف سعودی در بندر الحدیده و اطراف آن متوقف شده و فقط درگیری‌های پراکنده‌ای وجود دارد که آنهم قابل ذکر و توجه نیست و اهمیتی ندارد! ائتلاف بدنام سعودی و متحدانش با این شگرد تبلیغاتی امیدوارند با تشدید حملات و گسترش ابعاد جنایات جنگی خود بتوانند با فشار بر مردم مظلوم یمن آنها را به تسلیم وادار کنند. تحولات یمن نشان می دهد که جنایات جنگی در یمن هرگز توقف نداشته ولی این دور جدید از جنایات به امید امتیازگیری در مذاکرات قریب الوقوع آتش بس صورت می‌گیرد که با فشار مشترک آمریکا و سعودی‌ها قرار است هفته‌های آینده شکل بگیرد.

ائتلاف متجاوز سعودی پس از آن که در ژوئن گذشته برای اشغال الحدیده راه به جایی نبرد، سپتامبر گذشته دومین دور از حملات گسترده به این بندر استراتژیک را برای وادار کردن انصارالله به پذیرش شروط تحمیلی آغاز کرد که با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی شکست سختی خورد. هرگونه افزایش حملات ائتلاف متجاوز پس از عزیمت مارتین گریفیتس، تقابل با تلاش های صلحی است که برای برون رفت از بحران کشور صورت می گیرد و چنین سیاستی می تواند عامل به شکست کشاندن اقدامات نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن باشد. ائتلاف متجاوز سعودی که جنگ نیابتی خود از جانب آمریکا علیه یمن را در سال 2015 با حملات هوایی رسما آغاز کرد موجب ایجاد بحرانی شده است که از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شده است. «علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد؛ آمریکا از طریق مزدوران سعودی و اماراتی خود قصد دارد اهداف و توطئه های استعماریش را در یمن و کل منطقه اجرایی کند. «علی القحوم» در پاسخ به سئوال شبکه تلویزیونی المیادین مبنی بر اینکه آیا تحولات یمن به معنای شکست مذاکرات قبل از آغاز آن است، گفت: طبیعتاً تشدید تنش ها و حملات هوایی چند وقت اخیرِ ائتلاف متجاوز جدی نبودن آنان برای توقف تجاوزگریها و شکستن محاصره که خواست همه فرزندان ملت یمن است، نشان می دهد. وی تصریح کرد: مواضع آمریکا در یمن دوگانه است و درعین حالی که تلاش می کند خود را خواستار برقراری صلح و حامی آن جلوه دهد، در مسیر کشتار مردم یمن گام برمی دارد. القحوم در پاسخ به این پرسش که آیا شما به مأموریت «مارتین گریفیتس» خوشبین نیستید، گفت: معتقدیم سازمان ملل به صورت مطلوب برای توقف جنگ در یمن و حتی در زمینه انسانی نقش ایفا نمی کند.

در چنین فضایی با ریخت و پاش دیپلماسی پولی بن سلمان، ولیعهد شرور و جنایتکار عربستان، حتی سازمان ملل هم به بلندگوی ائتلاف سعودی تبدیل شده و بیشتر موارد خواسته‌های طمع کارانه ریاض را تکرار می‌کند. با توجه به شکست های ائتلاف سعودی و متحدانش در صحنه عملیات نظامی، اکنون سازمان ملل برای حضور در بندر الحدیده و اداره آن اعلام آمادگی کرده است. در مجموع سعودی‌ها وحامیان آنها امیدوارند هر آنچه از طریق جنایات جنگی و شرارت علیه مردم مظلوم یمن قادر به دستیابی به آن نیستند، از طریق مذاکره توام با اعمال فشار بیشتر و جنایات افزونتر، توسط سازمان ملل بدست آورند و اهداف خود را که هرگز محقق نشده، عملیاتی کنند و این وضعیت هشدار مقامات یمنی را درپی داشته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 8 آذر 1397 - 7:40:56