هشدار پادشاه اردن در باره کاهش کمک رسانی به آوارگان فلسطینی

پنج شنبه 8 آذر 1397 - 8:48:27
هشدار پادشاه اردن در باره کاهش کمک رسانی به آوارگان فلسطینی

تهران - الکوثر : عبد الله دوم پادشاه اردن درخصوص کاهش نقش آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد ( آنروا ) در خدمات رسانی به فلسطینی ها و تاثیرات آن بر زندگی بیش از پنج میلیون آواره فلسطینی هشدار داد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عبد الله دوم روز چهارشنبه به مناسبت روز اعلام همبستگی با ملت فلسطین ( 29 نوامبر هر سال ) با ارسال پیامی به شیخ نیانگ رئیس کمیته پیگیری حقوق مسلم و غیر قابل تصرف ملت فلسطین ، درباره کاهش نقش و حضور آنروا برای کمک رسانی به بیش از پنج میلیون آواره فلسطینی و پیامدهای آن بر زندگی این افراد هشدار داد .
پادشاه اردن در این پیام تضمین تداوم خدمات رسانی آنروا به آوارگان فلسطینی در بخش های آموزش ، بهداشت و امداد رسانی را امری مهم برای ایجاد ثبات ، توسعه و شکوفایی منطقه خواند و تاکید کرد هر گونه کاهش نقش این سازمان و کمک های انسانی آن تهدیدی برای حق و حقوق بیش از پنج میلیون آواره فلسطینی است.
پادشاه اردن تاکید کرد مسئله فلسطین کلید اصلی رسیدن به صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه است. 
عبد الله دوم در این پیام مذاکرات جدی مطابق با قطعنامه های بین المللی مرتبط با فلسطین و در چارچوب راه حل فراگیر برای پایان دادن به مناقشه میان فلسطین و اسرائیل را خواستار شد . 
وی تاکید کرد راه حل تشکیل دو کشورمستقل و ایجاد کشور مستقل فلسطین برخوردار از حاکمیت در مرزهای چهار ژوئن سال 1967 و با مرکزیت شرق شهر قدس بهترین گزینه برای حل مناقشه خاورمیانه است و هیچ طرح صلحی نمی تواند جایگزین آن شود .
پادشاه اردن همچنین ادامه فعالیت های غیر قانونی و نامشروع توسعه شهرک سازی اسرائیل در اراضی فلسطین را مانع اصلی و واقعی برای رسیدن به راه حل تشکیل دو کشور مستقل دانست . 
بودجه آنروا در سال 2018 یک میلیارد و 200 میلیون دلار تعیین شد اما پس از اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره قطع کمک های واشنگتن به این نهاد کمک رسان سازمان ملل ، آنروا با کسری بودجه 446 میلیون دلاری مواجه شد . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 8 آذر 1397 - 0:32:5