معاون دبیرکل سازمان ملل به یمن سفر می کند

چهار شنبه 7 آذر 1397 - 21:55:31
معاون دبیرکل سازمان ملل به یمن سفر می کند

تهران - الکوثر : سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد مارک لوکوک، معاون امور بشر دوستانه دبیر کل این سازمان قرار است این هفته به یمن سفر کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سازمان ملل در حالی از سفر معاون دبیرکل این سازمان در امور بشردوستانه به یمن خبر می دهد که تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ یمن که نزدیک چهار سال است ادامه دارد، افزایش یافته است. 
سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد این دیدار سه روزه که قرار است از روز پنجشنبه آغاز شود ، به مارک لوکوک امکان خواهد داد خودش آنچه را که سازمان ملل به منزله بدترین بحران انسانی در جهان ارزیابی می کند، مشاهده کند. در این بحران دست کم 10 هزار نفر کشته و 14 میلیون نفر نیز بر اثر جنگ آواره شده و در اوضاع قحطی و گرسنگی قرار گرفته اند.  
پیش بینی شده است لوکوک که آخرین دیدار وی از یمن به اکتبر 2017 باز می گردد ، با مقامات یمنی در صنعا ، پایتخت یمن و شهر عدن که کنترل آن در دست دولت مستعفی یمن است ، دیدار کند.
مارتین گریفیتس ، فرستاده سازمان ملل متحد به یمن اخیرا گفتگوهای خود را با طرف های درگیر بحران یمن افزایش داده است تا آنها را به شرکت در گفتگوهای مربوط به روند صلح که در سوئد برگزار می شود متقاعد کند. هنوز به طور رسمی تاریخ این گفتگوها مشخص نشده است. 
به گفته دیپلمات های سازمان ملل متحد این رایزنی ها در سوئد احتمال دارد از سوم دسامبر آغاز شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 7 آذر 1397 - 21:54:59