استقبال انصارالله یمن از اعتراضات مردمی عربی علیه ولیعهد سعودی

سه شنبه 6 آذر 1397 - 16:59:45
استقبال انصارالله یمن از اعتراضات مردمی عربی علیه ولیعهد سعودی

تهران - الکوثر : جنبش «انصارالله» یمن در بیانیه‌ای از مواضع ملت‌های عربی در مخالفت با سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به کشورشان استقبال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پنجشنبه گذشته به امارات و از آنجا به  بحرین رفت و قرار است به الجزایر، مصر، تونس و موریتانی هم سفر کند.  

جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه با بیان این‌ که آمریکا با وجود مسئول بودن "بن سلمان" در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌‌نگار مطرح سعودی، با وقاحت از ولیعهد سعودی حمایت می‌کند، افزود : واکنش مردم تونس، الجزایر، مصر و موریتانی به سفر منطقه‌ای "بن سلمان" ، بیانگر مخالفت ملت‌ها با آلوده شدن کشورشان با ورود "بن سلمان" هستند.  

جنبش انصارالله در این بیانیه به نمایندگی از مردم یمن از آزادگان تونس ، الجزایر، موریتانی و مصر به دلیل مخالفت با سفر بن سلمان تشکر کرد. 

شهروندان و احزاب سیاسی تونس، الجزایر، موریتانی و مصر ضمن اعلام مخالفت‌شان با سفر محمد بن سلمان به کشورهایشان، وی را به سخره گرفته و از او خواستند در سفرش «اره‌ای» را که جسد جمال خاشقجی را با آن مثله کرده بودند ، با خود بیاورد. 

عربستان همچنین از مارس 2015 با حمایت آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 6 آذر 1397 - 14:56:21