حمله شیمیایی تروریستها به مناطق مسکونی حلب در آستانه آغاز عملیات ادلب

یک شنبه 4 آذر 1397 - 22:50:18
حمله شیمیایی تروریستها به مناطق مسکونی حلب در آستانه آغاز عملیات ادلب

تهران - الکوثر : مخالفان نظام سوریه همواره تلاش کردند با بهره گیری ابزاری از سلاح شیمیایی و تبلیغات سنگین رسانه ای، دولت این کشور را به حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان متهم کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حمله شیمیایی طی حدود 8 سال اخیر یکی از اتفاق های مهم بحران سوریه بود. مخالفان نظام سوریه همواره تلاش کردند با بهره گیری ابزاری از سلاح شیمیایی و تبلیغات سنگین رسانه ای، دولت این کشور را به حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان متهم کنند.
در واقع، مخالفان نظام سوریه زمانی که اوضاع را در این کشور به نفع دولت و حامیان آن دیدند، از اهرم سلاح شیمیایی علیه دولت دمشق بهره گرفته و سعی کردند اوضاع را به نفع گروههای تروریستی تغییر دهند. 
اوج این اتفاق در سال 2013 رخ داد و دولت وقت آمریکا تا آستانه جنگ علیه سوریه پیش رفت و حتی رسانه ها شمارش معکوس برای آغاز این جنگ گذاشته بودند، اما نظام سوریه با موافقت برای انتقال سلاح های شیمیایی به خارج از کشور به نوعی به این غائله پایان داد. این در حالی است که هیچ گاه اثبات نشد که دولت سوریه در اوت 2013 از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی استفاده کرد. 
دولت دونالد ترامپ در آوریل سال 2017 بدون ارائه هیچ مدرکی مدهی شد نظام سوریه از سلاح شیمیایی در خان شیخون استفاده کرد و همین موضوع را بهانه ای قرار داد تا به پایگاه الشعیرات حملات موشکی انجام دهد. دولت آمریکا در آوریل سال 2018 نیز به همراه فرانسه و بریتانیا مناطق مختلف دمشق را هدف حمله های موشکی خود قرار دادند. 
در حالی که پیش از این، نظام سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می کردند اکنون اسناد و شواهد متعددی وجود دارد که مخالفان با کمک آمریکا، بریتانیا و فرانسه از سلاح شیمیایی در مناطق مختلف سوریه استفاده می کنند.

یک خبرگزاری روسی در این خصوص نوشت: "عناصر کلاه سفید (که به بهانه حمایت از غیرنظامیان در سوریه حضور دارند، اما در عمل مجری بریتانیا، فرانسه و آمریکا در انجام حملات شیمیایی در سوریه هستند) پنج بمب حاوی مواد شیمیایی سمی را از یکی از انبارهای گروههای تروریستی به انباری در داخل شهر ادلب منتقل کرده و به به کارشناسان فرانسوی تحویل دادند تا موشک هایی را که نوع آنها مشخص نیست برای حمل کلاهک های شیمیایی آماده کنند." 
استفاده از سلاح شیمیایی در شرایطی است که دولت سوریه و متحدانش درصدد آغاز عملیات آزادسازی استان ادلب از اشغال گروههای تروریستی هستند، عملیاتی که می تواند پایان حضور تروریستها در سوریه نیز باشد. در واقع، آمریکا، فرانسه و بریتانیا تلاش می کنند مانع آغاز عملیات ادلب در سوریه شوند.
از سوی دیگر، گروههای تروریستی در حالی در حلب از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کردند که قرار است یازدهمین دوره مذاکرات صلح سوریه موسوم به "آستانه یازده" نیز روزهای 28 و 29 نوامبر در پایتخت قزاقستان برگزار شود. به عبارتی دیگر، مخالفان نظام سوریه بار دیگر با بهره گیری از سلاح شیمیایی سعی دارند مانع موفقیت نشست آستانه یازده نیز شوند.
نکته پایانی این است که غرب به رهبری آمریکا با حمایت از گروههای تروریستی سعی دارد اجازه ندهد بحران و جنگ تروریستی در سوریه خاتمه یابد زیرا منافع آنها در تداوم این جنگ و درگیر کردن روسیه و محور مقاومت به رهبری ایران در این جنگ است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 4 آذر 1397 - 22:49:56