رياض المالکي : صهيونيستها به محاصره غزه پايان دهند

شنبه 3 آذر 1397 - 21:57:11
رياض المالکي : صهيونيستها به محاصره غزه پايان دهند

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت  آرمان فلسطین از اولویت واهتمام ویژه ای برخوردار است و جامعه بین الملل باید مسئولیت های خود را در قبال آن  بپذیرد.  

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ریاض مالکی در حاشيه نشست گفتگوی مدیترانه ای که در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد ؛ گفت : آرمان فلسطین همچنان مورد توجه عرب ها و جامعه بین الملل قرار دارد.  بنابراین آرمان فلسطین در انتظار راه حل است و جامعه بین الملل باید به  مسئولیت خود در این خصوص عمل کند. 
وی افزود : آرمان فلسطین در انتظار راه حل است و جامعه بین الملل باید مسئولیت های خود را برای حل مشکل فلسطین که به واسطه قطعنامه بین المللی ایجاد شد و فلسطین تاریخی را به دو کشور تقسیم کردند،بپذیرد.  
وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت : نوعی ناکامی وشکست  در این باره وجود دارد و  جامعه بین الملل نمی خواهد مسئولیت هایش را در خصوص آرمان فلسطین بپذیرد و به خودش اجازه داده است  آرمان فلسطین به مدت 70 سال بدون هیچگونه راه حلی باقی بماند.
وی خاطر نشان کرد : درد و رنج آوارگان فلسطینی در کشورهای جهان، ایجاب می کند  جامعه بین الملل یک حرکت و اقدام فوری انجام دهد زیرا پنج میلیون و پانصد هزار آواره فلسطینی در انتظار حق خود برای بازگشت به سرزمین مادری شان هستند و جامعه بین الملل باید برای حل  مساله  فلسطین تلاش کند.
وی تاکید کرد:آرمان فلسطین همچنان از اهمیت ویژه بین المللی برخوردار است زیرا هیچ اقدامی که دارای اعتبار باشد و مسئولی که مسئولیت حل آن را بر عهده بگیرد، وجود ندارد اما تشکیلات خودگردان فلسطین به جامعه بین الملل ایمان دارد.
ریاض مالکی افزود: موضع دولت آمریکا که ایستادگی در کنار اسرائیل را برگزیده است بخش اشتباهی از تاریخ و عدالت را انتخاب کرده است و به رغم ارتکاب جنایت های پی درپی اسرائیل در حق مردم فلسطین ماموریت دولت آمریکا متمرکز بر حمایت از اسرائیل است. 
وی کشورهای آفریقایی ، آسیایی وکشورهای اتحادیه اروپا را تشویق و ترغیب کرد  که به نقش و مسئولیت خود در حمایت از برادران عرب که آمادگی شراکت و همکاری با اروپا را برای تحقق یافتن حل آرمان فلسطین دارند،عمل کنند.
وی بر لزوم اقدام اتحادیه اروپا وجامعه بین الملل بر ایجاد  تغییر، حرکت کردن به این سمت و سو تاکید کرد.وی تاکید کرد:فلسطین و کشورهای عربی به ابتکار عمل صلح عربی که در نشست بیروت اعلام شد،پایبند هستند زیرا در این نشست تاکید شد شروط عادی سازی روابط با اسرائیل نیازمند عقب نشینی تل آویو از سرزمین اشغالی فلسطین و دیگر اراضی اشغال شده عربی  نظیر مزارع شبعا در لبنان و جولان در سوریه است.
المالکی خاطر نشان کرد :بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل عکس این موضوع را می خواهد زیرا او می خواهد روابطش را با کشورهای عربی عادی کند تا به فلسطینیان فشار آورد اما کشورهای عربی ابدا اجازه چنین کاری را  به او بدهند زیرا آرمان فلسطین همچنان نخستین مسئله اعراب  قلمداد می شود.
وی همچنین درباره محاصره اعمال شده علیه نوار غزه گفت:«از جامعه بین الملل می خواهیم به اسرائیل فشار آورد تا به محاصره 12 ساله خود علیه 2 میلیون فلسطینی که در نوار غزه زندگی می کنند، پایان دهد». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 3 آذر 1397 - 21:9:36