علت توجه آمریکا به صلح یمن از دیدگاه انصارالله

پنج شنبه 1 آذر 1397 - 12:42:26
علت توجه آمریکا به صلح یمن از دیدگاه انصارالله

تهران- الکوثر: یک عضو ارشد جنبش انصارالله یمن گفت توجه غیرمنتظره آمریکا به صلح در یمن به دلیل ملاحظات سیاسی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سلیم المغلس، عضو هیئت انصارالله یمن در مذاکرات در دیدار با مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن در صنعا بر جدیت این جنبش برای حرکت به سمت صلح و پیشرفت در پرونده‌های مختلف چه در زمینه انسانی از جمله پرونده اسرا و چه در زمینه اقتصادی نظیر طرح بندر الحدیده و بی‌طرفی در اقتصاد تاکید کرد. 

المغلس در بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک نوشت: انصارالله به فرستاده سازمان ملل تصریح کرد که هر قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت که جنگ و محاصره را به طور نهایی و صریح متوقف نکند اقدامی بی‌فایده است و اوضاع را پیچیده تر می‌کند.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله افزود: گام برداشتن آمریکا در مسیر صلح به خاطر این نبوده که جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که زمان راه حل سیاسی فرا رسیده است. این اقدام آمریکا همچنین به دلیل اوضاع انسانی و کشتارها هم نیست... ما به فرستاده سازمان ملل تاکید کردیم که رویکرد آمریکا و غرب درباره پرونده یمن و توجه‌شان به آن که خیلی‌ها از جمله سازمان ملل به آن چشم دوخته‌اند، مبنایی ساختگی دارد.

المغلس گفت: توجه آمریکا ناشی از حساب‌وکتاب‌های غربی و آمریکایی است که می‌طلبد سیاست انسانی و فشار در این زمینه را روی عربستان پیاده کند به خصوص بعد از قتل جمال خاشقجی نه بعد از جنایت عربستان در هدف قرار دادن کودکان یا دیگر جنایت‌هایش در حق ملت یمن.

المغلس افزود: اگر شرایط کنونی برای آمریکا و غرب پایان یابد ظرف روزهای آینده این توجه به پرونده یمن از بین می‌رود توجهی که ظاهری است. از نظر ما طرح‌هایی که تاکنون از سوی صنعا صادر شده برای شروع چنین مسیری کافی بوده است.

همچنین در این رابطه محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن شب گذشته گفت، فرستاده سازمان ملل نباید شکست فرستاده قبلی را تکرار کند.

الحوثی در توییتر نوشت: امیدواریم برنامه‌های سفر کنونی گریفیتس شامل پیشنهاداتی سازنده برای وضعیت اقتصادی و انسانی باشد و تصویری واقعی از ایجاد صلح را مشخص کند که مبتنی بر دیدگاهی روشن باشد و بدون دیکته کردن‌های کشورهای متخاصم صورت بگیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 1 آذر 1397 - 11:44:35