واکنش عفو بین الملل به بی توجهی ائتلاف آمریکایی به کشته شدن غیرنظامیان در شرق سوریه

چهار شنبه 30 آبان 1397 - 10:50:44
واکنش عفو بین الملل به بی توجهی ائتلاف آمریکایی به کشته شدن غیرنظامیان در شرق سوریه

تهران - الکوثر : میلنا مارین عضو سازمان عفو بین الملل اعلام کرد انکار و بی اعتنایی بی شرمانه ائتلاف آمریکایی در سوریه غیرقابل قبول است و عملیات نظامی ائتلاف موجب مرگب صدها غیر نظامی شده است و بازماندگان نیز به حال خود رها شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عفو بین الملل اعلام کرد میزان ویرانی ها و خسارات مناطق غیرنظامی ناشی از حملات هوایی ائتلاف به سرکردگی آمریکا را در رقه سوریه بررسی می کند. 
عفو بین الملل از روز چهارشنبه طرح جمع آوری اطلاعات با استفاده از تصاویر ماهواره ای را برای ارزیابی خسارات ناشی از حملات هوایی ائتلاف به سرپرستی آمریکا در شهر رقه سوریه آغاز کرد.  
در این طرح که (Strike Tracker) نام دارد ، از داوطلبان خواسته شده است تصاویر ماهواره ای رقه را که در سال دوهزار و هفده حدود هشتاد درصد آن تخریب شده بود، جمع آوری کنند. قرار است حدود پنج هزار کاربر آنلاین در این طرح به مدت یک ماه شرکت کنند که میزان تخریب ناشی از حملات هوایی ائتلاف را نشان خواهد داد.  
بنابر اعلام عفو بین الملل اسناد جمع آوری شده در طول تحقیقات صورت گرفته از زمان پایان جنگ علیه داعش در اکتبر سال دوهزار و هفده موجب شد ائتلاف در آمار قربانیان غیر نظامی خود تجدید نظر کند و شمار این قربانیان از بیست و سه نفر به صد نفر افزایش یافت. 
میلنا مارین از عفو بین الملل می گوید کشف اجساد از زیر آوار و خرابه ها همچنان ادامه دارد و تا کنون تنها آمار بخشی از آن به دست آمده است. هنوز بخش های پنهان زیادی وجود دارد و گستردگی خسارات مناطق غیر نظامی بسیار بیشتر از آن است که ما به تنهایی بتوانیم همه آن را برآورد کنیم. 
ائتلاف به سرپرستی آمریکا، سال گذشته عملیات گسترده ای با بارانی از موشک ها علیه پایتخت سابق خلافت خودخوانده داعش در رقه آغاز کرد که با حمایت نیروهای زمینی کرد همراه بود. 
به گفته عفو بین الملل این تحقیق مشارکتی قرار است به ارزیابی تاثیر حملات ائتلاف بر روی غیر نظامیان گرفتار شده در داخل رقه در طول عملیات نظامی کمک کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 30 آبان 1397 - 10:40:17