تشدید فشار سناتورهای آمریکایی بر ترامپ در موضوع قتل خاشقجی و جنگ یمن

چهار شنبه 30 آبان 1397 - 9:49:48
تشدید فشار سناتورهای آمریکایی بر ترامپ در موضوع قتل خاشقجی و جنگ یمن

تهران - الکوثر : سران جمهوری خواه و دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خواستند دومین تحقیقات حقوق بشری را در مورد کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف سعودی انجام دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه گفت : به زودی شاهد حمایت های قوی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه از اعمال تحریم های جدی آمریکا علیه عربستان خواهیم بود. وی افزود این تحریم ها باید برخی از اعضای خاندان پادشاهی عربستان را که در ماجرای قتل خاشقجی دست داشته اند، شامل شود.

عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا نیز گفت : اگر متحد ما (عربستان) دست به کشتار بزند و میلیون ها نفر را گرفتار قحطی و گرسنگی کند، بنابر این، از دشمن چه انتظاری داشته باشیم؟ 

رند پال سناتور جمهوری خواه گفت : حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم این است که تسلیحات پیشرفته خود را در اختیار عربستان قرار ندهیم که از آن در جنگ یمن استفاده کند. وی با تاکید بر این که دونالد ترامپ در بیانیه اخیر خود عربستان و نه آمریکا را در خود اولویت قرار داد، خاطر نشان کرد به اعمال فشار برای تصویب قانون منع فروش تسلیحات به عربستان و توقف جنگ در یمن ادامه می دهم.

جان برایان مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت (در پرونده خاشقجی) نباید کسی از محاکمه و بازخواست عربستان به ویژه محمد بن سلمان غافل بماند.

وی افزود اعضای کنگره باید با توجه به ارزیابی (سی آی ای) درباره پرونده خاشقجی اقدام کنند.

سناتور دموکرات برنی سندرز نیز گفت دونالد ترامپ با انتشار یک بیانیه غیرمنسجم و فریبکارانه تلاش کرد از نظام استبدادی سعودی دفاع کند.
وی افزود ترامپ بر خلاف این واقعیت که ائتلاف سعودی سبب اصلی ویرانی و کشتار در یمن است ، ایران را مسئول جنگ فاجعه بار در یمن معرفی کرد.

دایان فاینشتاین عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت کالیفرنیا نیز در بیانیه ای گفت : از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد عربستان سعودی را به خاطر قتل برنامه ریزی شده جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف سعودی تنبیه کند ، مبهوت شده ام.

وی افزود : به دنبال بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف سعودی که در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شد، دیگر به هیچ طرحی برای فروش تسلیحات به عربستان سعودی رای مثبت نمی دهد.

آدام شیف عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا نیز گفت آمریکا باید بلافاصله به حمایت از عربستان سعودی در جنگ یمن خاتمه بدهد و معاملات تسلیحاتی را با آن معلق کند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 30 آبان 1397 - 9:29:45