تشدید سرکوب مخالفان در آستانه برگزاری انتخابات فرمایشی در بحرین

سه شنبه 29 آبان 1397 - 22:49:42
تشدید سرکوب مخالفان در آستانه برگزاری انتخابات فرمایشی در بحرین

تهران - الکوثر : تحولات بیانگر تشدید فضای خفقان در بحرین در آستانه انتخابات فرمایشی پارلمانی این کشور  است و رژیم آل خلیفه در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی فرمایشی بحرین، بازداشت و احضار انقلابیون بحرینی را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در این زمینه دادستانی کل بحرین حبس یک نماینده سابق پارلمان این کشور از فراکسیون جمعیت ملی – اسلامی «الوفاق» را به دلیل تحریم انتخابات آتی، تمدید کرد. 

دادستانی کل بحرین  حبس «علی العشیری» را که هفته گذشته ( 14 نوامبر) به اتهام واهی اخلال در آزادی رأی‌ دهی و روند انتخابات و تحریک مردم به عدم مشارکت در انتخابات پارلمانی و شورای شهری  صادر کرده بود به مدت ۱۰ روز دیگر تمدید کرد.  بنا براعلام رژیم آل خلیفه، انتخابات پارلمانی بحرین 24 نوامبر 2018 برگزار خواهد شد. با نزدیک  شدن موعد انتخابات پارلمانی بحرین ، موضوع تحریم فراگیر مردمی این انتخابات بازتابهای گسترده تری یافته است.  

 گروه ها و احزاب بحرینی  انتخابات فرمایشی را تحریم کرده اند. این درحالی است که اعتراضات و تظاهرات  مردم بحرین در مخالفت با انتخابات فرمایشی رژیم آل خلیفه و تاکید بر تغییرات اساسی در این کشور  نیز همچنان ادامه  دارد.  آل خلیفه در حالی اقدام به برگزاری انتخابات فرمایشی پارلمانی می کند که مردم این کشور بدلیل اقدامات انحصارگرایانه  و فرقه گرایانه  این رژیم از بدیهی ترین حقوق اساسی خود در زمینه های سیاسی و اجتماعی محروم هستند.

« باقر درویش» ، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین  در همایش "انتخابات در سایه تخلفات رژیم آل خلیفه" که اخیرا" با حضور شماری از شخصیتهای کشورهای عربی در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد، هشدار داد: تشدید سرکوبگری های سیاسی آل خلیفه  و مشروعیت دادن به انزوای سیاسی برای زمینه سازی در انتخابات، به فریبکاری در خصوص خواسته های ملت منجر خواهد شد.

باقر درویش با بیان اینکه روند برگزاری انتخابات بحرین در بسیاری مسائل با معیارهای بین المللی مغایرت دارد،افزود: رژیم آل خلیفه حق آزادی بیان و خواسته های برحق مردم بر اساس قانون اساسی بحرین را نقض کرده است.

در حالیکه در بحرین آزادی بیان و اندیشه وجود ندارد و تعداد زیادی از فعالان سیاسی و نویسندگان دربند هستند، سخن گفتن از انتخابات نیز یک ژست تبلیغاتی از جانب آل خلیفه محسوب می شود که مخالفت های گسترده مردمی را درپی داشته است. بحرین در تاریخ خود تا کنون شاهد چنین تحریم گسترده و اجماع ملی درباره انتخابات و یا هر فرآیند سیاسی دیگری نبوده و این اجماع نشان دهنده حجم بحران سیاسی در رژیم آل خلیفه از سال 2011 است. بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ صحنه اعتراضات مردمی ضد رژیم آل‌ خلیفه است . 

فعالان سیاسی بحرین که خواستار برقراری نظام مردمسالارانه در بحرین هستند از فضای غیر دمکراتیک و تناقض آشکار میان رفتار و عملکرد رژیم آل خلیفه انتقاد دارند که  این موضوع بر بی اعتمادی مردم بحرین به مقامات بحرینی افزوده  است .

مقامات رژیم آل خلیفه از یکسو دم از دمکراسی و برگزاری انتخابات پارلمانی می زنند و از سوی دیگر به بازداشت ها و محاکمه های فعالان سیاسی و سرکوب خشونت بار اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین ادامه می دهند و این در حالی است که هزاران نفر هم در زندان ها به سر می برند. 

معترضان بحرینی، تشدید سیاست های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه ضد مخالفان به موازات  ترفندهای تبلیغاتی آل خلیفه با توجه به انتخابات پیش رو پارلمانی را بخشی ازشگرد مقامات بحرینی برای ممانعت از تغییرات اساسی در بحرین می دانند و بر شرکت نکردن در چنین انتخاباتی تاکید دارند . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 29 آبان 1397 - 22:25:39