هشدار کویت به رژیم صهیونیستی درباره مسجد الاقصی

سه شنبه 29 آبان 1397 - 13:31:12
هشدار کویت به رژیم صهیونیستی درباره مسجد الاقصی

تهران – الکوثر: با افزایش تحرکات رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد الاقصی کویت نسبت به این اقدامات هشدار داد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، «منصور عتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سعی در تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد مبارک الاقصی را دارد.

 

وی افزود: نحوه تعامل شورای امنیت با مسئله فلسطین و روند صلح در منطقه باعث شده است که ملتها اعتماد خود به امکان ارائه راه حل از سوی این شورا و قدرت جامعه بین‌المللی را از دست بدهند.

 

نماینده کویت در شورای امنیت همچنین بر لزوم تقویت نظام چند قطبی در جهان و نقش سازمان ملل در جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم تاکید کرد.

 

پیش از این «یوسف ادعیس» وزیر اوقاف فلسطین به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) هشدار داده بود که رژیم صهیونیستی قصد دارد کنترل مسجدالاقصی و اطراف آن را به دست گیرد.

 

زیر اوقاف فلسطین همچنین از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خواسته بود تا نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی موضع سرسختانه ای بگیرد.

 

به گفته ادعیس، رژیم صهیونیستی در مسیر تصاحب مسجدالاقصی، اراضی وقفی و دارایی های مسلمان به بهانه های مختلف گام بر می دارد. در حالی که مسجدالاقصی، محوطه و اطراف آن متعلق به مسلمانان است و به هیچ بهانه ای نمی توان این حقیقت را تغییر داد.

 

ادعیس با محکوم کردن تلاش های رژیم صهیونیستی برای تبدیل مسجدالاقصی به مکانی برای عبادت یهودیان، از همه مسلمانان جهان خواست تا مانع از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی شوند.

 

رژیم صهیونیستی از سال 2003 به شهرک نشینان اجازه ورود به مسجد الاقصی را داده است.

 

بر اساس قوانین بین المللی، اداره اوقاف قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن ناظر رسمی اوقاف شهر قدس و مقدسات آن می باشد.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 29 آبان 1397 - 13:29:7

دسته بندی :