اعلام آمادگی انصارالله برای متوقف کردن جنگ در همه جبهه ها

دو شنبه 28 آبان 1397 - 9:20:53
اعلام آمادگی انصارالله برای متوقف کردن جنگ در همه جبهه ها

تهران- الکوثر: جنبش انصارالله یمن از آمادگی خود برای متوقف کردن جنگ در همه جبهه ها با هدف دستیابی به صلح عادلانه و شرافتمندانه خبرداد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از آمادگی‌ انصارالله برای توقف عملیات نظامی در تمامی جبهه‌های نبرد با هدف دستیابی به صلح عادلانه و شرافتمندانه خبر داد و از تمام بخش‌های رسمی خواست حملات موشکی و پهپادی علیه کشورهای عضو ائتلاف متخاصم را به منظور اثبات حسن نیت خود متوقف کنند.

محمد علی الحوثی در بیانیه‌ای اظهار داشت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آماده توقف جنگ و عملیات نظامی در تمام جبهه‌ها هستند تا صلحی عادلانه و شرافتمندانه برقرار شود البته اگر کشورهای متخاصم عملان خواهان صلح برای ملت یمن باشند.

در این بیانیه، الحوثی این ابتکار عمل را اعلام کرده و گفته است، از تمام بخش‌های رسمی یمنی می‌خواهد حملات موشکی و پهپادی به کشورهای متخاصم یعنی عربستان، امارات و هم‌پیمانانشان در جنگ یمن را به منظور نشان دادن حسن نیت خود و تقویت تحرکات و تلاش‌ها در مسیر برقراری صلح متوقف کنند چراکه این طرح برای گرفتن هر گونه بهانه برای ادامه جنگ و محاصره علیه یمن است.

الحوثی تصریح کرد: کمیته عالی انقلاب یمن از همان روز اول حملات و تجاوزات دشمن و قبل از آن، بر زبان گفت‌وگو و تفاهم با تمام طرف‌ها در داخل تکیه داشت. ما طرح‌ها و ابتکار عمل‌های بسیاری ارائه کردیم که آخرین آن پایان ماه ژوئیه با هدف توقف یکجانبه عملیات نظامی دریایی بود.

وی افزود: ما در برابر تمام این طرح‌ها و راهکارها شاهد مخالفت و سرکشی کشورهای متخاصم و هم‌پیمانان‌شان بودیم.

آمریکا و کشورهای غربی اخیرا از عربستان خواسته‌اند تا جنگ در یمن را متوقف کرده و در مسیر صلح قدم بردارد. در این راستا خبر می‌رسد ائتلاف متجاوز عربی حملات به شهر ساحلی الحدیده در غرب یمن را متوقف کرده است. این اقدام در پی ماه‌ها تلاش بی‌نتیجه ائتلاف سعودی برای سیطره بر این شهر صورت گرفت.

انصارالله یمن در عین حال اعلام کرد آماده استقرار نیروهای نظامی بیشتر در جبهه الحدیده به رغم کاهش شدت درگیرهاست.

هم اکنون اوضاع شهر الحدیده آرام اعلام شده است ولی پرواز جنگنده های ائتلاف سعودی در آسمان منطقه همچنان ادامه دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 آبان 1397 - 9:8:32