واکنش بسیح مردمی عراق به تحریمهای آمریکا

پنج شنبه 24 آبان 1397 - 18:18:54
واکنش بسیح مردمی عراق به تحریمهای آمریکا

بغداد - الکوثر : سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) اقدام آمریکا را به تحریم کردن یکی از فرماندهان بسیج مردمی محکوم و آن را هدف قرار دادن بسیج مردمی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، گروه های مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای مخالفت خود را با تحریمهای آمریکا علیه شبل الزیدی ، دبیرکل جنبش اسلامی عراق (گردانهای امام علی (ع)) اعلام کرد و تاکید کردند این اقدام آمریکایی ها در واقع هدف قرار دادن نیروهای بسیج مردمی است. 
گروه های مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه اعلام کردند: « هدف قرار دادن شبل الزیدی، از فرماندهان مقاومت اسلامی عراق را از سوی دولت آمریکا محکوم می کنیم. این اقدام واشنگتن، هدف قرار دادن اندیشه بسیج مردمی و جایگاه و نفوذ آن است و اقدام خزانه داری آمریکا تنها دلیلی بر سوء نیت پنهان آنها در قبال گرایش به اسلام در عراق است». 
در این بیانیه همچنین آمده است: «این اقدام، راه را در برابر نیروهای مقاومت برای اتحاد و همکاری و هماهنگی بین خود در خدمت به اهداف مقاومت و در راس آنها ایستادن در برابر ستمگری آمریکا در منطقه و مقابله با آن و رویارویی با نقشه هایش تا محقق کردن اهداف ملت عراق در رد تسلط آمریکا بر کشورمان و دست برداشتن از سر مقاومت و طرح ملی آن، باز می کند». 
این بیانیه همچنین افزود: «ما به عنوان گروه های مقاومت اسلامی، این تصمیم را رد و محکوم می کنیم و عقیده داریم این رفتار اشخاص بخصوصی را هدف قرار نمی دهد، بلکه کل نیروهای بسیج مردمی را هدف قرار می دهد، نیروهایی که عزم و اراده شان را از عزم و اراده مقاومت و پیام پیروزی بزرگ و بی نظیری می گیرند که نیروهای پاک بسیج مردمی در برابر داعش و نیروهای استکباری حامی آن به دست آوردند». 
این گروه ها همچنین تاکید کردند: «این گونه تصمیمات و اقدامات، مقاومت را از ادامه دادن راه و مقابله با متجاوزان منصرف نمی کند و عقیده داریم مشکلات امنیتی اخیر از جمله انفجارهای نینوا، صرفا پیامی برای همه ما است که تصمیم به قرار دادن رهبرانی از مقاومت در فهرست تروریسم نیز به آن افزوده شد و پیامشان این است که تروریسم آمریکایی ممکن است دوباره آغاز شود و دور داعشی جدیدی در راه خواهد بود؛ اما این دوره های تروریستی ما را شکست نخواهد داد و راه آزادسازی را بر ما نخواهد بست، بلکه راه بازتر خواهد شد و در نهایت به پیروزی خواهیم رسید، همانطور که در کنار امت خود در مقابله با عناصر داعش به پیروزی رسیدیم و حاج شبل الزیدی و دیگر رهبران مقاومت به عنوان فرماندهانی در میدانهای مقاومت و عزت و پیروزی باقی خواهند ماند». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 24 آبان 1397 - 18:13:4