اذعان رسانه های صهیونیستی به شکست در غزه

سه شنبه 22 آبان 1397 - 23:22:18
اذعان رسانه های صهیونیستی به شکست در غزه

تهران - الکوثر : رسانه های رژیم صهیونیستی به شکست این رژیم در برابر گروه های مقاومت در نوار غزه اذعان کردند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محاسبات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آزمودن صبر مقاومت فلسطین ، این بار نیز مطابق واقعیت میدانی نبود و اقدام بنیامین نتانیاهو در امضا کردن فرمان عملیات ارتش اسرائیل در خان یونس ، اقدامی بود که صبر مقاومت را پایان داد.  
باراک رابید خبرنگار امور سیاسی کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت :« عملیات خان یونس در شرایط سرنوشت سازی اجرا شد، زیرا تماس ها درباره آتش بس ادامه داشت. اجرای این عملیات با مشکل روبرو شد و شکست خورد و ما را به جایی رساند که اکنون شاهد آن هستیم. نتانیاهو به طور مفصل توضیح داد که تمایلی به جنگ بیهوده در غزه ندارد، زیرا تلفات سنگینی در آنجا بر جای خواهد گذاشت. اگر به حادثه خان یونس نگاه کنیم باید بگوییم کسی که خواهان جنگ بیهوده نیست، باید به این مسئله فکر می کرد که آیا عملیاتی که با آن موافقت کرد، بی نتیجه است؟» 
به اعتقاد ناظران اسرائیلی ، تحولات سریع میدانی و ادامه پاسخ مقاومت فلسطین، قدرت مقاومت را در ایجاد معادلات جدید بازدارندگی نشان داد که در آن رژیم صهیونیستی ابتکار عمل را در دست ندارد.  
ایهود یعری تحلیلگر امور عربی کانال سیزده تلویزیون اسرائیل نیز گفت :« حماس می خواهد معادله جدید بازدارندگی در برابر اسرائیل ترسیم کند. این اسرائیل نیست که در برابر حماس بازدارندگی ایجاد می کند، بلکه حماس است که در برابر اسرائیل بازدارندگی ایجاد می کند.» 
عمیرام لیفین فرمانده سابق در منطقه شمال در ارتش رژیم صهیونیستی به کانال سیزده تلویزیون اسرائیل گفت :« هشت ماه است که حماس در برابر ارتش اسرائیل و اسرائیل بازدارندگی ایجاد کرده است و به زندگی ساکنان مناطق اطراف نوار غزه و شمال نقب، ضربه می زند. این شرایط نمی تواند ادامه پیدا کند. من نگران آن هستم که اسرائیل عامل غافلگیری را از دست داده باشد.» 
ایال بن رئووفین عضو کمیته امور خارجی و امنیت کنست و فرمانده سابق لشکر شمال در ارتش رژیم صهیونیستی گفت :« آنچه شاهد آن هستیم نشان می دهد حماس به خوبی خود را در دوره آرامش، آماده کرده است. تعطیلی مدارس ما، چهره پیروز برای حماس در این مرحله ترسیم می کند. شاهد آن بودیم که چگونه ساختمان شبکه تلویزیونی وابسته به حماس را ویران کردیم، اما پس از یک ساعت، پخش برنامه ها را از یک ایستگاه دیگر از سر گرفتند.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 22 آبان 1397 - 22:27:47