افزایش شمار شهدای غزه به 12 تن

سه شنبه 22 آبان 1397 - 12:58:6
افزایش شمار شهدای غزه به 12 تن

غزه- الکوثر: با شهادت یک فلسطینی مجروح، شمار شهدای حملات سه روز اخیر رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه به 12 نفر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به نوار غزه، امروز به یک هدف در منطقه «السلاطین» در «بیت لاهیا» حمله کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، وزارت بهداشت فلسطین  امروز اعلام کرد « خالد ریاض احمد السلطان» (26 ساله) که در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دچار جراحات شدیدی شده بود، به شهادت رسید به این ترتیب تعداد شهدای حملات روز گذشته صهیونیست ها به نوار غزه به پنج نفر رسید.

در حملات یکشنبه شب نیز هفت فلسطینی به شهادت رسیدند و به این ترتیب تعداد شهدا تاکنون به 12 تن  رسیده است.

در همین حال شاخه نظامی حماس پیامی به زبان عبری خطاب به شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن «عسقلان» صادر کرد و از آنها خواست به پناهگا‌ه‌ها بروند. در این پیام آمده است «ارتش رژیم اشغالگر از این شهر برای حمله به ما استفاده می‌کند و ما به این اقدام پاسخ خواهیم داد؛ بهتر است تا حد ممکن از شهر فاصله بگیرید».

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد شهرک‌نشینان زیادی در حال ترک خانه‌های خود از شهرک‌های مجاور غزه هستند و هتل‌های «ایلات» برای استقبال از 3000 هزار شهرک‌نشین آماده می‌شوند.

جنبش مقاومت، امروز در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی، چندین موشک به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک کرد و آژیرهای خطر در این شهرک‌ها به صدا درآمدند.

رژیم صهیونیستی تا کنون شش هدف غیرنظامی را در نوار غزه هدف قرار داده که از جمله آنها «مقر شبکه الاقصی» است. 

درگیری میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی از یک‌شنبه شب آغاز شد؛ زمانی که یک خودرو حامل کماندوهای رژیم صهیونیستی وارد خانیونس در جنوب نوار غزه شد. این کماندوها قصد اجرای عملیاتی برزگ را داشتند اما با بیداری مقاومت موفق نشدند.

در پی درگیری میان نیروهای گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس و کماندوهای مذکور هفت تن از اعضای القسام از جمله یک فرمانده به نام «نور برکه» به شهادت رسید. رژیم صهیونیستی برای نجات جان کماندوهای خود از معرکه، نیروی هوایی خود را فرستاد تا با بمباران غزه، پوشش لازم را برای فرار آنها فراهم کنند. مقاومت فلسطین در پاسخ به این تجاوز صهیونیست‌ها دهها موشک به سمت مناطق صهیونیست‌نشین شلیک کرد .

تبادل آتش میان طرفین تا دوشنبه شب و روز سه‌شنبه نیز ادامه پیدا کرد که بر اساس آخرین خبرها تا کنون دو صهیونیست در آن کشته و حدود 70 نفر دیگر زخمی شده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 22 آبان 1397 - 12:54:34