دست رد پاکستان به سینه آمریکا در موضوع افغانستان

شنبه 19 آبان 1397 - 13:38:55
دست رد پاکستان به سینه آمریکا در موضوع افغانستان

تهران- الکوثر: ‌سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با اشاره به این که انتظارات آمریکا از پاکستان در موضوع افغانستان قابل تحقق نیست گفت آمریکا با میلیارد‌ها دلار هزینه کردن در افغانستان و حضور نظامی در این کشور نتوانسته است مسئله افغانستان را حل کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: انتظارات آمریکا از پاکستان درخصوص افغانستان بسیار زیاد است و ما نمی توانیم تمامی این انتظارات را برآورده کنیم.
«محمد فیصل» افزود: آمریکا با وجود هزینه کردن میلیاردها دلار در افغانستان و حضور نظامی تاکنون نتوانسته است مسئله افغانستان را حل کند. از این رو واشنگتن نباید از کشورهای منطقه انتظار داشته باشد هر چه که بخواهد انجام دهند. 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درباره هند نیز گفت: ما بیشترین اختلاف را با هند داریم. این اختلاف موجب بروز چهار جنگ میان دو کشور شده است. «عمران خان» نخست وزیر پاکستان پس از روی کار آمدن در نامه ای به همتای هندی خود، آمادگی اسلام آباد را برای از سرگیری گفتگوها اعلام کرد. این نامه 19 ماه سپتامبر ارسال شد و 20 همان ماه هند این پیشنهاد را پذیرفت، اما یک روز پس از آن از موضع خود عقب نشینی کرد. 
وی این رویکرد ضد و نقیض دولت هند را ناشی از آغاز انتخابات پارلمانی در آن کشور دانست و گفت: در انتخابات هند مسئله پاکستان از مسائل مهمی است که احزاب سیاسی هند برای کسب رای، از آن بهره برداری می کنند. 
وی درباره روابط با ایران هم گفت: وزیر امور خارجه ایران ظرف دو ماه دو بار به پاکستان سفر کرده و این نکته بسیار مثبتی است. ما در تلاش برای تقویت همکاری ها میان دو کشور برادر و همسایه هستیم. 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درباره اوضاع خاورمیانه بویژه عربستان گفت پاکستان روابط خوبی با عربستان دارد. بیش از 3 میلیون نفر از اتباع پاکستان در عربستان کار می کنند و دولت پاکستان خواهان افزایش این افراد است. 
وی افزود پاکستان بدون تردید از اماکن مقدس در عربستان در قبال هرگونه تهدیدی دفاع خواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 19 آبان 1397 - 13:25:51

دسته بندی :