انتقاد گروههای فلسطینی از طرح خط آهن کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی

جمعه 18 آبان 1397 - 23:56:4
انتقاد گروههای فلسطینی از طرح خط آهن کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : گروه های فلسطینی، طرح رژیم صهیونیستی برای احداث شبکه راه آهن میان سرزمین های اشغالی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را خدمت به این رژیم دانستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، گروه های فلسطینی، طرح پیشنهادی یسرائیل کاتس وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی برای احداث خط راه آهن ارتباطی میان رژیم اشغالگر با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را ضربه جدیدی به مسئله فلسطین دانستند. گروه های فلسطینی تاکید کردند اسرائیل اشغالگر تلاش می کند تا از طریق کشورهای عربی به مسئله فلسطین فیصله دهد. 
در سایه تمایل به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل، حضور یسرائیل کاتس، وزیر حمل و نقل افراطی اسرائیل در میان شماری از وزیران حمل و نقل کشورهای عربی در مسقط (پایتخت عمان) مسئله عادی به شمار می آید. اما آنچه غیرعادی است این است که کاتس، طرح احداث خط راه آهن ارتباطی میان رژیم اشغالگر اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) را پیشنهاد داد. کاتس این طرح را روند صلح نامیده است ؛ صلحی که به ضرر فلسطینیانی است که پایه و اساس معادله بودند. اما عرب ها آنها را نادیده گرفتند. گویا که اصلا وجود نداشته اند.
قیس عبد الکریم دبیرکل جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین گفت: "اسرائیل تلاش می کند چنین روابطی را برقرار تا خود را از انزوا رها و وضع خود را در منطقه عادی کند و به ظلم و ستم ضد مردم فلسطین ادامه دهد." 
اسرائیل اشغالگر تلاش می کند تا به شهرک سازیها در سرزمین های فلسطینی ادامه دهد؛ گویا اسرائیل به عرب هایی که از آن استقبال می کنند چنین می گوید که فقط (برای اهداف خود) از آنها استفاده می کند. یکی از این شهرک ها در سرزمین های فلسطینیان در منطقه شعفاط در شمال قدس اشغالی واقع است. کمیته وابسته به شهرداری اسرائیل، برپایی ششصد و چهل واحد مسکونی جدید را در این شهرک تصویب کرد؛ زمین هایی که اسرائیل کنترل آن را به دست خواهد آورد، زمین های اختصاصی فلسطینیان است و مالکان آن حق دارند به دادگاه مرکزی و نه دادگاه عالی عدالت اعتراض کنند.
صلاح الخواجا عضو کمیته های مقاومت در برابرساخت دیوار و شهرک سازی فلسطین گفت: "در صورت اعتراض فلسطینیان در دادگاه قدس به جای دادگاه عالی، اجرای قانون [دولت] اسرائیل برای ادغام شصت و سه درصد از زمین های کرانه باختری رود اردن با خطر رو به رو می شود." 
عرب ها در حال عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند و فرصت برای اسرائیل اشغالگر فراهم شده است تا آنچه را که در گذشته به موضوع اصلی عرب ها معروف بود پایان دهد. 
رویاهای توسعه طلبانه کابینه بنیامین نتانیاهو فقط به شهرک ها محدود نمی شود، بلکه این رویاها به زمین ها و حتی خانه های فلسطینیان هم می رسد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 18 آبان 1397 - 18:40:58