چرا یافتن تلفن همراه خاشقجی برای قاتلانش بسیار اهمیت داشت؟

یک شنبه 13 آبان 1397 - 17:45:50
چرا یافتن تلفن همراه خاشقجی برای قاتلانش بسیار اهمیت داشت؟

تهران- الکوثر: یک منبع امنیتی ترکیه ای اطلاعات جدیدی درباره پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار ناراضی عربستانی منتشر کرد که نشان می دهد قاتلان خاشقجی پس از کشتن او تلاش زیادی کردند تا تلفن همراه او را به دست آورند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک منبع امنیتی ترکیه ای به الجزیره فاش کرد فایل های صوتی که مقامات ترکیه از حادثه قتل خاشقجی در اختیار دارند نشان می دهد که قاتلان جمال خاشقجی پس از قتل وی دست به تلاش گسترده ای برای یافتن تلفن همراه او زدند.

این منبع امنیتی اعلام کرد: هنگامی که قاتلان تلفن همراه را نیافتند بسیار آشفته و وحشت زده شدند. 

این منبع ترکیه ای به درخواست های مکرر مقامات سعودی از مقامات ترکیه برای به دست آوردن تلفن همراه خاشقجی اشاره کرد و افزود: ترکها احتمال می دهند که اطلاعات مهمی در تلفن همراه خاشقجی وجود داشته و برای همین قاتلان خواستار آن بوده اند.

شایان ذکر است خاشقجی پیش از ورود به قتلگاه خود در کنسولگری عربستان در استانبول در روز دوم اکتبر، تلفن همراهش را به نامزد ترکیه ای خود خدیجه چنگیز تحویل داده بود.

الجزیره در ادامه آورده است: سعود المعجب دادستان سعودی در سفر به آنکارا اصرار عجیبی برای به دست آوردن تلفن همراه جمال خاشقجی برای بررسی آن داشته است که مقامات ترکیه با آن مخالفت کردند.

واشنگتن پست نیز به درخواست دوباره دادستان سعودی در آخرین نشست با همتای ترکیه ای اش برای دسترسی به اطلاعات تلفن همراه خاشقجی اشاره کرده است.

الجزیره آورده است: هدف المعجب دسترسی به آخرین مکالمات خاشقجی قبل از قتلش بوده است و مخالفت ترکها با خواست المعجب به این خاطر بوده که نگران اطلاع یافتن سعودی ها از آخرین مکالمات خاشقجی و به خطر افتادن دوستانش بوده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 آبان 1397 - 17:22:15