عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه:

سرکوب شیعیان نیجریه در اربعین به دستور وهابی‌ها بود

جمعه 11 آبان 1397 - 20:43:31
سرکوب شیعیان نیجریه در اربعین به دستور وهابی‌ها بود

تهران- الکوثر: عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه گفت تعداد زیادی از سلفی های وهابی در حکومت نیجریه حضور دارند و عداوت و دشمنی خود را با اهل بیت علیهم السلام ابراز می دارند اما ما راه اباعبدالله (ع) را ادامه می دهیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر «ابراهیم سلیمان» در گفتگو با خبرگزاری مهر در خصوص سرکوب شیعیان نیجریه در ایام عزاداری اربعین حسینی گفت: تعداد زیادی از سلفی های وهابی در داخل حکومت نیجریه حضور دارند و حکومت مملو از این نوع افراد است. این افراد به صورت دائم و همیشگی عداوت و دشمنی خود را با اهل بیت علیهم السلام ابراز می دارند و این موضوع پس از تکیه محمدو بوهاری بر منصب ریاست جمهوری تشدید شده است. به همین دلیل نیز این سلفی ها از تمامی وسایل و ادوات برای سرکوب مراسم عاشورای حسینی استفاده می کنند اما پیروان و فرزندان شیخ زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه ثابت کرده اند که از این راه دست نمی کشند.

ابراهیم سلیمان در این باره که چه کسی در غیاب شیخ زکزاکی، جنبش اسلامی نیجریه را رهبری می‌کند گفت: کسی از میان پیروان شیخ زکزاکی خود را به عنوان نائب و جانشین ایشان تلقی نمی کند اما برخی از طلبه های ویژه شیخ حضور دارند که در ایالت های مختلف به عنوان نماینده ایشان فعالیت می کنند. این طلبه ها وجب به وجب طبق روش و خط مشی شیخ زکزاکی اقدام و فعالیت می نمایند.

این عضو ارشد جنبش اسلامی درباره نگاه پیروان دیگر ادیان و مذاهب در نیجریه به عزاداری شیعیان این کشور برای امام حسین (ع) گفت: اکثر ساکنان نیجریه مسلمان هستند که حدود ۷۰ درصد از مردم این کشور را تشکیل می دهند. پس از مسلمانان نیز مسیحیان قرار دارند. در میان مسلمانان، پیروان طریقت صوفی گری اکثریت هستند و بعد از آن سلفی ها و شیعیان قرار دارند. سلفی ها با تلاش های بسیار، مناصب ریاستی را تصاحب کردند و نگاه خوبی به امام حسین علیه السلام ندارند اما اکثر صوفی ها در مراسم های مربوط به عاشورا شرکت می کنند. همچنین رابطه میان ما با مسیحیان روز به روز بهتر می شود و حتی برخی از آنها علیرغم حمله حکومت، باز هم همراه ما در تظاهرات عاشورا شرکت می نمایند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 11 آبان 1397 - 20:4:14