هشدار آلمان به ریاض در خصوص قتل خاشقجی

جمعه 11 آبان 1397 - 18:6:5
 هشدار آلمان به ریاض در خصوص قتل خاشقجی

دولت آلمان اعلام کرد میزان تعهد عربستان سعودی را برای انجام تحقیقات شفاف و محاکمه و مجازات عوامل قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی از نزدیک پیگیری می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دولت آلمان از تلاش های ترکیه در چارچوب تحقیق درباره قتل این روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول تقدیر کرد. در همین حال برلین از ریاض خواست در این زمینه تحقیقات شفاف انجام دهد و درباره اعمال تحریم های احتمالی علیه این کشور هشدار داد.
دولت آلمان روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد " تلاش هایی که مقامات ترکیه انجام می دهند نقشی بزرگ در تحقیقات در خصوص این حادثه دارد. دولت آلمان از تلاش هایی که به منظور شفاف سازی درباره این حادثه صورت می گیرد، حمایت می کند ". 
بر اساس این بیانیه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هفته گذشته با شاه عربستان سعودی تلفنی گفتگو و انتظارات خود را مبنی بر محاکمه و مجازات عاملان این حادثه بیان کرد.
دولت آلمان خاطر نشان کرد آلمان از دولت عربستان سعودی انتظار دارد که تحقیقات سریع، شفاف و معتبر انجام دهد و عوامل این حادثه را به سزای اعمال خود برساند. 
به علاوه، برلین درباره احتمال اعمال تحریم ها در صورتی که مشخص شود عربستان سعودی به تعهدات خود ( برای مشخص کردن حقیقت درباره جمال خاشقجی ) عمل نکرده است، هشدار داد. 
در بیانیه دولت آلمان تاکید شد " یک ماه بعد از ناپدید شدن خاشقجی، مسائل متعددی بدون پاسخ مانده است ".
برلین همچنین برای اتخاذ تدابیر مناسب همراه با شرکای بین المللی خود با در نظر گرفتن آخرین تحولات در این زمینه اعلام آمادگی کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 11 آبان 1397 - 15:1:45