چگونه امام حسین(ع) بر لشکری عظیم پیروز شد؟!

دو شنبه 7 آبان 1397 - 18:34:12
چگونه امام حسین(ع) بر لشکری عظیم پیروز شد؟!

تهران- الکوثر: استاد علوم اسلامی گفت در ظاهر امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا به شهادت رسیدند و جنگ با پیروزی یزیدیان به پایان رسید ولی تاریخ نشان داد در واقع امام حسین و یاران اندکش توانستند در آن روز بر لشکر عظیم یزیدیان پیروز شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد سید نوری البطاط در برنامه «عقائد الاسلام» شبکه الکوثر گفت: پیش از هرچیز باید به ابزارهای نبرد در روز عاشورا دقت کنیم. عمربن سعد و عبیدالله بن زیاد و شمر و یزید گمان می کردند ابزار نبرد، شمشیر و نیزه و تیر و کمان است و با کشتن طرف مقابل همه چیز تمام می شود. اما امام حسین (ع) ابزارهای نبرد را بهتر از آنها می شناخت. ابزارهای امام حسین(ع) در آن نبرد، اصول و ارزش ها و حرکت در مسیر درست و راستگویی و درست کرداری بود که امام حسین(ع) آن را به اجرا گذاشت.

این استاد حوزه افزود: نبرد پایان یافت ولی چه چیز باقی ماند؟ با گذشت چند سال از واقعه عاشورا، همه کسانی که در آن روز به روی امام شمشیر کشیدند یا کشته شدند یا به مرگ طبیعی مردند. اما اصول و ارزش هایی که امام حسین (ع) منادی آن بود هرچه بیشتر گسترش یافت. پس از یزید نیز ظالمان بسیاری در طول تاریخ به قدرت رسیدند و حکومت کردند ولی نتوانستند میراث امام حسین(ع) را از بین ببرند یا مشعلی را که امام در مسیر روشن کرده بود خاموش کنند.

سید البطاط افزود: امام حسین (ع) به دنبال آزادی نه تنها برای خود بلکه برای امت خود بود و در این راه جانش را فدا کرد. حتی امروزه کسانی که در خط یزید و مخالف راه امام حسین(ع) هستند نمی توانند او را فردی یاغی و شورشی بدانند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 آبان 1397 - 18:34:4