غیبت دانش آموزان شرکت کننده در پیاده روی اربعین موجه است

یک شنبه 6 آبان 1397 - 9:15:34
غیبت دانش آموزان شرکت کننده در پیاده روی اربعین موجه است

تهران - الکوثر : معاون پرورشی آموزش و پرورش گفت به مدیران مدارس اعلام شده است که با دانش آموزانی که در راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی شرکت کرده اند همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، علیرضا کاظمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما تاکید کرد : به دانش آموزانی که در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کرده اند مرخصی تحصیلی داده خواهد شد. 
وی در پاسخ به این سوال که چرا مدیران برخی مدارس از حضور دانش آموزان در مراسم راهپیمایی اربعین ممانعت کرده و غیبت انها را غیرموجه اعلام می کنند، گفت: مدیران مدارس حق چنین تصمیمی را ندارند و با دانش آموزان باید در این زمینه همکاری کنند. 
آموزش و پرورش مناسبت های مذهبی را جزو بهترین موقعیت های تربیتی فرزندان می دانند که می تواند ظرفیت های معنوی و سیاسی دانش آموزان را افزایش دهد.
وی تاکید کرد: ما سوگواره احلی من العسل را با وجود اینکه مدارس تعطیل بود اجرا کردیم و قطعا دانش آموزان برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین مشکل نخواهند داشت. 
معاون وزیر خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش آمادگی هرنوع تمهید مقدمات برای اجرای این مراسم را دارد و این گونه مراسم را نه تنها مانعی برای برنامه های آموزشی و تربیتی دانش آموزان نمی داند بلکه آن را مکمل تربیتی برای دانش آموزان درنظر گرفته است. 
وی گفت : مدیران مدارس می بایست همکاری لازم را با دانش آموزان برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین داشته باشند و دانش آموزان با همت و تلاش که بعد از ایام اربعین خواهند داشت عقب ماندگی های درسی را جبران خواهند کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 6 آبان 1397 - 8:41:57