نسل کشی مسلمانان روهینگیا همچنان ادامه دارد

پنج شنبه 3 آبان 1397 - 10:26:43
نسل کشی مسلمانان روهینگیا همچنان ادامه دارد

تهران- الکوثر: رئیس کمیته حقیقت یاب میانمار گفت: هزاران نفر از اقلیت روهینیگا همچنان از میانمار به بنگلادش می گریزند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان ملل متحد اعلام کرد نسل کشی مسلمانان روهینگیایی میانمار همچنان ادامه دارد و دولت این کشور تلاش می کند نشان دهد هیچ تمایلی به استقرار دموکراسی کامل ندارد.
مرزوقی داروسمن، رئیس کمیته حقیقت یاب میانمار گفت: هزاران نفر از اقلیت روهینیگا همچنان از میانمار به بنگلادش می گریزند. در حدود 250 هزار تا 400 هزار نفر به دلیل اقدامات وحشیانه نظامی سال گذشته در این کشور اکثریت بودایی همچنان از تشدید محدودیت ها و سرکوب ها رنج می برند.
وی در گفتگوی مطبوعاتی خود بر ادامه نسل کشی در بین اقلیت روهینگیا تاکید کرد.
یانگی لی، بازرس ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشری میانمار گفت: وی و بسیاری دیگر از اعضا جامعه بین الملل ابراز امیدواری کرده اند حکومت میانمار زیر نظر آنگ سان سوچی با گذشته بسیار متفاوت باشد اما اکنون در می یابیم که اوضاع کنونی با گذشته میانمار تفاوت زیادی ندارد.
داروسمن تصریح کرد وی تصور می کند سوچی، برنده جایزه صلح نوبل و زندانی سیاسی سابق که اکنون دولت را در دست گرفته است از اتهامات مربوط به نظامیان این کشور که مرتکب جنایات تجاوز، قتل، شکنجه روهینگیا شده اند خبر ندارد!
در پی تشدید آزار و اذیت نظامیان میانمار علیه اعضا اقلیت روهینگیا این افراد ناگزیر به ترک کشور و فرار به بنگلادش شدند به گونه ای که از اوت سال گذشته تاکنون در حدود 700 هزار نفر از این اقلیت گریخته اند.
لی خاطر نشان کرد، دولت میانمار معتقد است در حالی که مردم این کشور به طور برابر از حقوق و آزادی های خود برخوردارند چه نیازی به استقرار و اجرای کامل دموکراسی در کشور است؟
دولت سوچی نتایج بازرس بین المللی مستقل مبنی بر وجود تجاوز، تعرض، شکنجه و سو استفاده را رد می کند. دولت وی همچنین گزارش داروسمن را که گفته بود رهبران ارشد نظامی میانمار به جرم جنایات جنگی علیه بشریت و نسل کشی علیه روهینگیا باید مجازات شوند را رد کرد.


پنج شنبه 3 آبان 1397 - 10:12:50