مسکو : تقریبا کل خاک سوریه از وجود تروریست ها پاکسازی شده است

پنج شنبه 3 آبان 1397 - 11:2:3
مسکو : تقریبا کل خاک سوریه از وجود تروریست ها پاکسازی شده است

تهران - الکوثر : الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه روز پنجشنبه گفت نیروهای مسلح سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه توانسته اند تقریبا کل خاک کشور خود را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، فومین در نشست امنیتی شیانگشان در پایتخت چین گفت :«طی چند سال گذشته، نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه توانسته اند تقریبا کل سرزمین خود را از دست تروریست های داعش و گروه هایی که به آنها پیوسته بودند, نجات دهند.» 
وی ضمن اشاره به اینکه با تروریست ها نباید مذاکره کرد, گفت تروریست ها را باید فراتر از مرزها نیز از بین برد.  
فومین افزود :«شما نمی توانید با تروریست ها معامله کنید، شما باید تروریست ها را نابود کنید. تروریست خوب یا بد نداریم. تروریست ها باید در دورترین مناطق نیز از بین برده شوند و نباید منتظر شویم تا آنها تکثیر شوند و بعد به سرزمین ما حمله کنند. به همین سبب بود که زمانی که دولت مشروع سوریه سپتامبر 2015 از روسیه و نیروی هوایی ما خواست به نابود کردن تروریست های بین المللی در این کشور کمک کنیم، ما لحظه ای تردید نکردیم.» 
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز روز چهارشنبه گفته بود اقدامات کشورهای غربی باعث بی ثباتی اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) شده و موجب می شود تروریست ها بتوانند برای خود در سوریه پناهگاه ایجاد کنند. شویگو گفت سوریه با کمک روسیه توانست شرایط را بازگرداند و گروه های تروریستی را نابود و مناطق و شهرهای خود را از دست آنها آزاد کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 آبان 1397 - 9:37:10