آیا شیر خوردن امام حسین(ع) از انگشت پیامبر (ص) واقعیت دارد؟

شنبه 28 مهر 1397 - 18:34:48
آیا شیر خوردن امام حسین(ع) از انگشت پیامبر (ص) واقعیت دارد؟

تهران- الکوثر: استاد برجسته علوم دینی در گفتگو با شبکه «الکوثر» واقعیت را درباره روایاتی بیان کرد که در آنها ادعا می شود امام حسین(ع) پس از تولد از انگشت مبارک پیامبر اسلام (ص) شیر خورده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ صادق اخوان در برنامه «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر با مردود دانستن روایاتی که از شیرخوردن امام حسین(ع) از انگشت جدش پیامبر اسلام (ص) حکایت دارد گفت: امام حسین(ع) نوه پیامبر اسلام (ص) و سرور جوانان اهل بهشت و چراغ هدایت و کشتی نجات است و 9 نفر از معصومان از نسل امام حسین(ع) هستند. امتیازات و افتخارات امام حسین(ع) همین ها است. اما این که برای بزرگ نشان دادن امام حسین (ع) گفت می شود ایشان از انگشت جدش شیر و عسل خورده است در واقع یک داستان خیالی و افسانه و مانند صحنه هایی است که در فیلم ها برای جذب تماشاچی ساخته می شود.

این استاد برجسته حوزه افزود: این که گفته می شود امام حسین (ع) چون معصوم هست فقط از معصوم شیر می خورده درست نیست چرا که می دانیم فاطمه الزهراء (س) از خدیجه بنت خویلد شیر خورده که معصوم نبوده است. همچنین پیامبر اسلام (ص) که اشرف مخلوقات است از ثویبه شیر خورد که کنیز ابولهب بوده است و پس از آن هم از حلیمه سعدیه شیر خورد که هیچ کدام معصوم نبودند.

شیخ اخوان افزود: روایت شدن چنین احادیث نادرستی مایه تاسف است. افرادی که چنین روایاتی را نقل کرده اند کسانی هستند که بدون فکر کردن و بدون تحقیق و بررسی کردن، هر سخنی را شنیده اند به عنوان حدیث و روایت منتقل کرده اند که بسیاری از آنها جعلی و ساختگی است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 28 مهر 1397 - 18:34:32