تاکيد بر لزوم حفظ برجام در اجلاس آسيا-اروپا در بروکسل

جمعه 27 مهر 1397 - 22:14:53
تاکيد بر لزوم حفظ برجام در اجلاس آسيا-اروپا در بروکسل

تهران - الکوثر : سران حاضر در اجلاس آسیا-اروپا در بروکسل بر لزوم حفظ توافق هسته ای ایران و لغو تحریم ها علیه این کشور تأکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  طبق بیانیه اجلاس آسیا- اروپا که روز جمعه منتشر شد شرکت کنندگان در این اجلاس تاکید کردند از آنجایی که ایران به مسئولیت هایش تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، در خصوص برنامه هسته ای خود، عمل می کند، تحریم ها باید از دوش ایران برداشته شود.

در متن این سند آمده است :«در خصوص ایران ، سران (کشورهای آسیایی و اروپایی) بار دیگر حمایت جمعی خود را از گفتگوی سیاسی و برنامه جامع اقدام مشترک که در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل از آن حمایت شده و اکنون نیز کارساز و در راستای تحقق هدفش که همان تضمین ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران می باشد، اعلام کردند. سران (حاضر در اجلاس بروکسل) اذعان کردند که در کنار اجرای کامل و مؤثر تعهدات مرتبط هسته ای از سوی ایران، لغو تحریم ها و از جمله پیامدهای ناشی از آن، بخش اساسی برجام را تشکیل داده است.» 
شرکت کنندگان در اجلاس تأکید کردند :«حفظ توافق هسته ای با ایران، مسئله احترام به توافق های بین المللی و اشاعه امنیت، صلح و ثبات بین المللی است.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 27 مهر 1397 - 22:14:40