تشدید تدابیر امنیتی در مرز با عربستان در آستانه اربعین حسینی علیه السلام

پنج شنبه 26 مهر 1397 - 19:54:50
تشدید تدابیر امنیتی در مرز با عربستان در آستانه اربعین حسینی علیه السلام

بغداد - الکوثر : فرماندهان میدانی عراق اعلام کردند نیروهای امنیتی از دو روز پیش در حال عملیات گشت زنی گسترده در مناطق بیابانی در استان نجف هستند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فرماندهی پلیس شهر نجف اعلام کرد سازمانهای امنیتی در مناطق هم مرز با منطقه مشکات و قادسیه و مناظره گشت زنی می کنند . فرماندهی پلیس نجف اعلام کرد هدف از این عملیات تأمین امنیت این مناطق در طول مراسم اربعین است. 
فرماندهان میدانی افزودند عملیات گشت زنی تا مرزهای سعودی ادامه دارد تا جلوی هرگونه نفوذ به داخل خاک عراق گرفته شود. 
فرماندهی پلیس نجف اعلام کرد نیروهای امنیتی تا اطلاع ثانوی در مرزها با سعودی باقی خواهند. همچنین نقاط مراقبت در مرزهای عراق با عربستان ایجاد شده است.
مسئولان امنیتی درخواست کرده اند کنترل مرزهای عراق با سعودی از طریق فناوری های جدید باشد و فقط به نیروهای امنیتی اکتفا نشود. مسئولان می گویند نجف با توجه به پرونده امنیتی اش از سمت مرزها با عربستان و استانهای دیگر نیاز دارد زیرا میلیونها زائر در هر مراسمی به نجف سرازیر می شوند.
آنها تأکید می کنند نیروهای امنیتی در حال استقرار در مرزها با عربستان هستند اما شکافهایی در این مرزها وجود دارد که به مراقبت دائم نیاز دارد زیرا اگر به صورت دقیق مراقبت نشود امکان دارد عناصر تروریستی نفوذ کنند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 26 مهر 1397 - 19:9:8