جاعلان حدیث به دنبال چه اهدافی بودند؟

پنج شنبه 26 مهر 1397 - 11:21:52
جاعلان حدیث به دنبال چه اهدافی بودند؟

تهران – الکوثر: شیخ محمد زعبی به تبیین اسباب وجود احادیث جعلی در میراث اسلامی پرداخت.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ محمد زعبی امام جمعه مسجد خلفا طرابلس لبنان در گفتگو با برنامه «الوجه الآخر» این شبکه گفت: آنچه از پیامبر اسلام (ص) در کتب احادیث روایت شده است شامل روایات صحیح و غیر صحیح است. بدون شک وجود روایات جعلی در بین احادیث ما بیانگر این است که جاعلان حدیث هدفی را دنبال می کردند و آن ضربه زدن به اسلام و تهی کردن آن از درون بود.

این پژوهشگر اسلامی افزود: هنگامی که دشمنان اسلام از جنگ مستقیم با دین خدا ناامید شدند، به ظاهر ادعا کردند که مسلمان شده اند تا بدینوسیله راه نفوذی بیابند و با جعل احادیث مطابق با امیال خود و مخالف با آموزه های قرآن تلاش کنند چهره اسلام را از درون تخریب کنند.

شیخ زعبی با اشاره به آیاتی از قرآن که درباره پیامبر اکرم (ص) سخن می گوید گفت: این افراد می آیند و احادیثی متناقض با قرآن جعل می کنند، به عنوان مثال هنگامی که قرآن کافران را که به پیامبر (ص) تهمت سحر و دیوانگی و شعر می زنند را گمراهانی می شمارد که راهشان را نمی یابند، حدیثی جعل می شود که این کافران را از این گمراهی تبرئه می کند!

وی افزود: سران قریش می خواستند با متهم کردن حضرت محمد (ص) به جادو مردم را از وی دور کنند اما قرآن کریم و رفتار متعادل پیامبر که شبیه سحر و دیوانگی و شعر نبود این تهمت ها را خنثی کرد. ولید بن مغیره هم که کمی از قومش عاقلتر وبرای سخن خویش ارزش قائل بود می گفت کلام او سحر و دیوانگی نیست، اما با فشار سرانش در نهایت گفت این سحر گفتار است!


خبرهای ویژه شبکه الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


پنج شنبه 26 مهر 1397 - 11:21:45