داستان «ورقه بن نوفل» ساختگی و دروغ است

پنج شنبه 26 مهر 1397 - 9:44:34
داستان «ورقه بن نوفل» ساختگی و دروغ است

تهران – الکوثر: استاد الازهر به تبیین ساختگی بودن داستان «ورقه بن نوفل» که ادعا می شود خبر پیامبر شدن پیغمبر اسلام (ص) را به وی داد، پرداخت!

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالسلام محمد استاد علم حدیث و مقایسه ادیان در دانشگاه الازهر مصر در گفتگو با برنامه «الوجه الآخر» این شبکه درباره روایت معروف «ورقه بن نوفل» (که گفته می شود پس از نزول وحی الهی توسط حضرت جبرائیل بر پیامبر اکرم (ص) در غار حرا، حضرت محمد (ص) به خانه آمده و از همسر خود خدیجه می خواهد او را بپوشاند سپس او را نزد یکی از بستگان خویش بنام ورقه می برد که یک کشیش مسیحی بود و او حضرت محمد (ص) را به پیامبری بشارت می دهد!) گفت: این روایت ساختگی وعاری از هر گونه صحت است.

شیخ عبدالسلام گفت: «ابو موسی حریری» شخص ورقه را پروفسور می خواند و مدعی است که وی به پیامبر اسلام (ص) آموزش می داد که به مردم چه بگوید یا اینکه فردا چه خواهد گفت!

استاد الازهر افزود: صحبت ما درباره یک جرم آسمانی یا یک ماهی در آب نیست، بلکه درباره پیامبری از سوی خداوند سخن می گوییم که کتابی از آسمان فرود آورده است و هم اکنون در دستان ماست. از این گذشته این شخص که قبل از دعوت علنی پیامبر اکرم از دنیا رفت چگونه می توانست به پیامبر آموزش دهد.

شیخ عبدالسلام با اشاره به این آیه قرآن که می فرماید (الله أعلم حیث یجعل رسالته) «خداوند بهتر می‌داند که رسالتش را بر عهده چه کسی بگذارد» گفت: نبوت اکتسابی نیست و اینگونه نیست که شخصی با ریاضت بسیار یا ذکر زیاد بتواند به پیامبری برسد، بلکه پیامبری فقط و فقط انتخاب الهی است و هر کس را خداوند بخواهد به پیامبری مبعوث می کند.


خبرهای ویژه شبکه الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 26 مهر 1397 - 9:44:27