رئیس صندوق بین المللی پول هم از حضور در نشست ریاض انصراف داد

چهار شنبه 25 مهر 1397 - 12:19:16
رئیس صندوق بین المللی پول هم از حضور در نشست ریاض انصراف داد

تهران- الکوثر: رئیس صندوق بین المللی پول هم در واکنش به قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی از حضور در نشست سرمایه‌گذاری در ریاض کناره‌گیری کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  با راه افتاد موج انصراف‌ها از حضور در کنفرانس تجاری «ابتکار عمل برای سرمایه‌گذاری آینده» که قرار است 23 اکتبر در ریاض، پایخت عربستان سعودی آغاز به کار کند، کریستین لاگارد رییس فرانسوی صندوق بین المللی پول هم سفر خود به خاورمیانه را برای شرکت در این کنفرانس به تعویق انداخت.

همزمان با تقویت احتمال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و افزایش ابهامات در مورد نقش عربستان در آن، فشار‌ها بر این کشور افزایش یافته و بسیاری از نهادها و موسسات بزرگ و سیاستمداران در اعتراض به این قضیه انصراف خود را از حضور در کنفرانس ریاض اعلام کردند.

این کنفرانس تجاری که از آن به عنوان اجلاس «داووس در صحرا» نام برده شده به میزبانی محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی برگزار می‌شود.

روز جمعه جیم یونـگ کیم رئیس بانک جهـانی به نوبه خود اعـلام کرد که به ریاض نخواهد رفت.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل شرکت اوبر، بیل فورد رئیس گروه «فورد»، استیو کیس از بنیانگذاران شرکت ای‌او‌ال (AOL) و باب بکیش مدیر عامل شرکت ویاکام از جمله افرادی هستند که برنامه خود برای شرکت در این کنفرانس را لغو کردند.

مدیر شرکت گوگل هم از حضور در این نشست انصراف داده است.

علاوه بر مدیران شرکت های بزرگ جهانی بسیاری از رسانه های گروهی هم در اعتراض به ماجرای خاشقچی از شرکت در این نشست انصراف داده اند.

بلومبرگ، فایننشال تایمز ، نیویورک‌تایمز، سی ان ان و شبکه خبری ان بی سی از جمله این رسانه‌ها بودند که گفتند این کنفرانس را پوشش نمی‌دهند.

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج خاشقچی از کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل 15 مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.


چهار شنبه 25 مهر 1397 - 11:59:46