اهداف نهضت امام حسین(ع) از نگاه پژوهشگر اسلامی

شنبه 21 مهر 1397 - 12:55:31
اهداف نهضت امام حسین(ع) از نگاه پژوهشگر اسلامی

تهران- الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم اسلامی هدف قیام امام حسین (ع) را تربیت مجدد و بازسازی امت اسلامی و اصلاح جامعه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ محمدهادی یوسفی غروی در برنامه «عقائد الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: هدف نهضت سید الشهداء امام حسین (ع) تربیت مجدد و بازسازی امت اسلامی بود به طوری که جامعه در برابر حاکم ستمگر بایستد و انحرافات را اصلاح و احکام و قوانین شریعت را اجرا کند.

به گفته این پژوهشگر علوم اسلامی، امام حسین(ع) با این حرکت مقدس خود دیوار «ترس» و «وحشت» تحمیل شده بر امت اسلامی را در هم شکست و روحیه انقلابی و فداکاری را در آن دمید. برای امام آشکار بود که شاید انقلاب ایشان از نظر نظامی با موفقیت همراه نشود ولی می دانست این انقلاب، نقطه آغاز حرکت دسته جمعی امت اسلامی و برانگیختن روحیه مقاومت و خیزش در آن خواهد بود.

وی افزود: وقتی امام حسین (ع) قیام کرد و به شهادت رسید، حکومت ستمگر آن زمان در لبه پرتگاه سقوط و لبه دهانه آتشفشان قرار گرفت و انقلاب ها و انفجارها یکی پس از دیگری آغاز شد و قدرت حاکم به لرزه در آمد و ارتباط خود را با امت اسلامی از دست داد و به سرکوب و ترور به عنوان خط شیوه ای برای خاموش کردن صداها و از بین بردن آزادی ها متوسل شد. احساس گناه به علت به شهادت رسیدن امام حسین (ع) به صورت واکنش های مسلحانه خشونت بار نمایان شد و شرایط سیاسی و روانی را برای شکل گیری جنبش هایی برضد حکومت امویان فراهم ساخت تا در نهایت حکومت امویان با قیام مروانی ها و سپس عباسیان سرنگون شد و این ها هم دیگر نتوانستند به شیوه یزید و پدرش معاویه حکومت کنند و مجبور شدند در ظاهر وجهه ای اسلامی به خود بگیرند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 21 مهر 1397 - 12:54:21

پربازدیدها