تلاش وزیران اروپایی برای نگه داشتن ایران در سوئیفت

سه شنبه 17 مهر 1397 - 20:13:43
تلاش وزیران اروپایی برای نگه داشتن ایران در سوئیفت

تهران- الکوثر: وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا سعی دارند دولت آمریکا را متقاعد کنند مانع دسترسی ایران به سیستم پرداخت SWIFT نشود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه فایننشال تایمز در این باره نوشت، وزرای دارایی اروپایی قرار است در نشست صندوق بین المللی پول که قرار است این هفته در جزیره بالی اندونزی برگزار شود،  در این خصوص با وزیر خزانه داری آمریکا استیون منوچین گفتگو کنند.
یک دیپلمات اروپایی در این باره به فایننشال تایمز گفت: سوال ما این است که وقتی می توان برق را قطع کرد چرا باید تمامی سیم های برق را از ساختمان بیرون کشید؟ 
وی خاطر نشان کرد: وقتی شما می توانید بانک را مجازات کنید پس لزومی ندارد که دسترسی ایران را به سوئیفت قطع کنید. 
یک فرد دیگر مرتبط با این موضوع گفت اختلاف نظرهای مربوط به سوئیفت ممکن است به تنش دیپلماتیک منجر شود. وی گفت مقامات اروپایی در دیدار ماه گذشته با نمایندگان آمریکایی موفقیتی کسب نکردند و آمریکایی ها به استدلال های اروپایی ها گوش ندادند.
این روزنامه خاطر نشان می کند برخی کارشناسان معتقدند که منوچین می خواهد از سوئیفت حمایت کند تا نقش آمریکا را در سیستم جهانی تبادل پول حفظ نماید. 
وزیر امور خارجه آلمان در ماه اوت اعلام کرد اتحادیه اروپا باید سیستمی مستقل شبیه به سوئیفت ایجاد نماید تا از شرکت های خود در مقابل تحریم های آمریکا علیه ایران دفاع کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 17 مهر 1397 - 20:12:39