نیکی هیلی استعفا کرد

سه شنبه 17 مهر 1397 - 18:7:50
نیکی هیلی استعفا کرد

تهران- الکوثر: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا  استعفای نیکی هیلی از سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را پذیرفت.

منابع آگاه از رویترز و سی ان ان و سایت Axios اعلام کردند که هیلی طی هفته گذشته درخصوص این مساله با ترامپ صحبت کرد و امروز سه شنبه استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور نمود و وی نیز این استعفا را پذیرفت.

سایت Axios که اولین سایت منتشر کننده این خبر بود، طبق گفته دو منبع آگاه از مذاکرات میان هیلی و ترامپ گزارش داد که این اتفاق باعث بهت زدگی تعدادی از مسئولان ارشد سیاست خارجه دولت آمریکا شده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز، سه‌شنبه در کاخ سفید اعلام کرد نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل متحد تا پایان سال جاری میلادی از این سمت کناره‌گیری می‌کند. 

نیکی هیلی در جمع خبرنگاران کاخ سفید گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه قصد دارد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ نامزد شود را رد کرد. او گفت برای پیروزی ترامپ در این انتخابات تلاش خواهد کرد.

ترامپ با بیان اینکه نیکی هیلی قصد دارد استراحت کند گفت که او می‌تواند در نقشی دیگر به دولتش بازگردد و در این مورد انتخاب با خود او است.

ترامپ گفت که نمایندگان کشورهای مختلف از جمله روسیه و چین هیلی را می‌شناسند و مهم‌تر از آن به او احترام می‌گذارند.  وی گفت که «ما دلمان برای او تنگ خواهد شد.»


سه شنبه 17 مهر 1397 - 18:6:35