واکنشها به ترور جمال خاشقجی

یک شنبه 15 مهر 1397 - 7:52:41
واکنشها به ترور جمال خاشقجی

تهران - الکوثر : اعلام کشته شدن جمال خاشجی منتقد رژیم آل سعود در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ، واکنشهای مختلفی را به دنبال داشته است و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرده است امروز (یکشنبه) درباره این مسئله صحبت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در حالی که دو منبع آگاه ترکیه ای گفته اند برآورد اولیه پلیس این کشور این است که جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است ، یک منبع آگاه در کنسولگری عربستان سعودی که خواست نامش فاش نشود روز یکشنبه کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار مطرح اهل این کشور را در این کنسولگری رد کرد. 
این منبع مطلع در کنسولگری سعودی گفت اتهامات مطرح شده بی پایه و اساس هستند.
وی افزود یک تیم امنیتی شامل بازرسان سعودی روز یکشنبه به منظور شرکت در تحقیقات در ارتباط با ناپدید شدن خاشقجی وارد استانبول شدند.
خاشقجی چهار روز پیش به دنبال ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد نمی توانیم درباره برخی گزارشها مبنی بر کشته شدن جمال خاشقجی اظهار نظر کنیم ، اما پیگیر این موضوع هستیم. 

اما از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل اعلام کرد : ترور جمال خاشقجی پیام وحشتناکی برای منتقدان سعودی دارد ، این اتفاق به این معنی است که منتقدان حتی در خارج از عربستان نیز امنیت جانی ندارند. 

سناتور آمریکایی کریس مورفی نیز گفت صحت خبر ترور جمال خاشقجی شکاف عمیقی را در روابط ما (آمریکا) با عربستان ایجاد خواهد کرد. 

پایگاه خبری میدل ایست آی اعلام کرد : جمال خاشقجی قبل از کشته شدن در کنسولگری عربستان در استانبول ، شکنجه شده است. 

مرکز حقوق بشر سعودی (قسط) نیز خواستار تشکیل کمیته بین المللی جهت تحقیق درباره ترور جمال خاشقجی شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 15 مهر 1397 - 7:52:35