الاخبار فاش کرد: جزئیات انتقال پیچیده خاشقچی از استانبول به ریاض

شنبه 14 مهر 1397 - 18:16:2
الاخبار فاش کرد: جزئیات انتقال پیچیده خاشقچی از استانبول به ریاض

تهران- الکوثر: یک رسانه لبنانی به نقل از یک منبع در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فاش کرد که جمال خاشقچی فعال رسانه‌های منتقد آل سعود هم اکنون در عربستان به سر می‌برد و ریاض،‌آنکارا را در جریان این موضوع قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الاخبار نوشت جمال خاشقچی پس از آنکه مقامات سعودی به مقامات ترکیه اعلام کردند سرنوشت خاشقچی مشخص شده و وی به عربستان منتقل خواهد شد، هم اکنون در ریاض به سر می‌برد.

اطلاعاتی که به این روزنامه لبنانی رسیده، نشان می‌دهد که خاشقچی در یک  عملیات پیچیده از طریق دخالت سفیر عربستان در واشنگتن و پسر پادشاه و برادر ولیعهد یعنی خالد بن سلمان که تضمین‌های شخصی به خاشقچی داده بود، به ریاض منتقل شده است.

بر اساس جزئیاتی که الاخبار منتشر کرده، خاشقچی وارد ساختمان شماره یک کنسولگری عربستان در استانبول شده، جایی که نامزد وی خارج از ساختمان منتظرش بوده است ، سپس از ساختمان شماره 2 کنسولگری از طریق گذرگاهی که دو ساختمان را به هم وصل می‌کند، خارج  و سوار یک خودروی سفیدی شده و به سمت فرودگاه حرکت کرده است.

الاخبار افزوده است: خاشقچی چهار بار در واشنگتن با خالد بن سلمان سفیر سعودی دیدار کرده که مقامات آمریکایی را وادار به توضیح خواستن از سفیر کرد و سفارت در پاسخ اعلام کرد این امر در چارچوب پیگیری امور خانوادگی داخل پادشاهی است.

اما مسئله  دوم، این بود که خاشقچی آپارتمانی را در استانبول برای اقامت با نامزدش در آنجا خریداری کرد، ولی تحرکات خاشقچی و فعالیتش تردیدها را درباره مخالفت وی با هرگونه آشتی با رهبران سعودی به دنبال داشت ودرنتیجه ریاض را وادار کرد از طریق یک  عملیات امنیتی برای بازگرداندنش به عربستان به وی خیانت کند.


شنبه 14 مهر 1397 - 18:9:9