واکنش وزارت امور خارجه عراق به ادعاهای آمریکا علیه ایران

پنج شنبه 12 مهر 1397 - 9:49:51
واکنش وزارت امور خارجه عراق به ادعاهای آمریکا علیه ایران

تهران - الکوثر : سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه عراق اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه ایران عامل حمله راکتی به کنسولگری این کشور در بصره بوده را رد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، احمد محجوب سخنگوی وزارت خارجه عراق که برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده است گفت با ابراز تاسف از حمله به کنسولگری ایران در بصره گفت خوشحالیم که کنسولگری ایران ، طبق روال عادی فعالیت خود را ازسرگرفته است. 

وی افزود : ناامنی‌های اخیر در شهر بصره تنها تظاهرات‌ سیاسی و روشی برای ابراز دموکراسی است و از بابت اینکه برخی شورش‌ها اتفاق افتاد و به برخی تأسیسات حمله شد متأسفیم.  

محجوب که در میزگردی در مقر سفارت عراق در واشنگتن حضور داشت تصریح کرد : دولت عراق، نیروهای امنیتی خود را برای تضمین امنیت بصره روانه این شهر کرده است. 

سخنگوی وزارت خارجه عراق اظهار داشت : مقام‌های عراق از تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن پرسنل خود از کنسولگری آمریکا در بصره شگفت‌زده شده‌اند. 

محجوب تاکید کرد : از منبع اطلاعاتی که پامپئو با استناد به آن به نقش ایران در تهدید علیه کنسولگری آمریکا در بصره اشاره کرده، با خبر نیستم.  

وی اضافه کرد : دموکراسی و آزادی بیان در عراق، امری بدیهی است. از اینکه شورش‌هایی اتفاق افتادند و به برخی تأسیسات حمله شد، متأسفیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 12 مهر 1397 - 9:40:30