فرار هزاران خانواده یمنی از الحدیده

پنج شنبه 5 مهر 1397 - 19:59:52
فرار هزاران خانواده یمنی از الحدیده

تهران- الکوثر: بیش از هفتاد و شش هزار خانواده یمنی به سبب حملات دامنه دار عربستان برای تسلط بر شهر ساحلی الحدیده و بندر راهبردی آن، از این شهر فرار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، دهها هزار نفر از ساکنان استان الحدیده یمن به دلیل حملات پیوسته متجاوزان سعودی به این شهر و ساحل غربی یمن، همچنان به خارج شدن از این شهر ادامه می دهند.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، بیش از هفتاد و شش هزار خانواده یمنی به سبب حملات دامنه دار عربستان برای تسلط بر شهر ساحلی الحدیده و بندر راهبردی آن، از این شهر فرار کردند.
یکی از اهالی الحدیده در این باره گفت: «متجاوزان و توپخانه ها و کشتی های جنگی نیز ما را از دریا گلوله باران می کنند. این باعث شد مردم از این استان بیرون بروند».

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد تاکید کرد آژانس های امدادی، اکنون از راههایی جایگزین برای ورود به این شهر و خروج از آن از بخش شمالی شهر استفاده می کنند، و نمی توانند از مسیر اصلی که این شهر را به صنعا پایتخت یمن متصل می کند، عبور کنند.

این در حالی است که پیش از این خبرهایی از باز شدن گذرگاه هایی در الحدیده به جای مسیر «کیلومتر 16»، که در اطراف آن درگیریهای مسلحانه بین نیروهای متجاوز سعودی و نیروهای یمنی در جریان است، اعلام شده بود.
ینس لارکه، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تاکید کرد که سازمان ملل با همه طرف های درگیر برای تعیین مسیرهای امن تر و مطمئن تر با هدف رساندن کمک های بشردوستانه به دست نیازمندان شهر الحدیده در تماس است. وی همچنین اشاره کرد که گفتگوهای جاری به پذیرش غیرنظامیان و مسیرهای امن‌تر و مطمئن تر برای رسیدن به الحدیده و بیرون آن برای کارمندان آژانسهای بین المللی امدادی و کامیون کمکها مربوط است.

لارکه همچنین تاکید کرد که همه بنادر و راه ها بویژه مسیر اصلی الحدیده – صنعاء باید برای تردد باز و امن باشد، زیرا بندر الحدیده شریان مهمی برای کامیونهای کمکهای بشردوستانه به یمن است.
کارشناسان سازمان ملل می گویند بیش از 22 میلیون نفر در یمن به کمک های بشردوستانه نیاز دارند که در میان آنها 8 میلیون نفر با خطر گرسنگی مواجه شده اند. این در حالی است که موج جدیدی از بیماری وبا یمن را تهدید می کند، کشوری که به دلیل حملات متجاوزان سعودی و تخریب تاسیسات بهداشتی و درمانی، از بخش بهداشتی فعال بی بهره است و این مسئله شرایط را بغرنج تر می کند.


پنج شنبه 5 مهر 1397 - 17:54:28