اندیشمند اسلامی: بدعت در عزاداری، توهین به امام حسین(ع) است

چهار شنبه 4 مهر 1397 - 17:42:47
اندیشمند اسلامی: بدعت در عزاداری، توهین به امام حسین(ع) است

تهران- الکوثر: استاد تاریخ اسلام گفت بدعت در عزاداری سیدالشهداء (ع) توهین به امام حسین محسوب می شود و قلب امام زمان را جریحه دار می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر با اشاره به این که پوشیدن لباس احرام برای رفت و آمد بین حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (س) بدعت محسوب می شود گفت: کسی که چنین تفکراتی را ترویج می دهد یا شخصی نادان و جاهل است یا این که سوء نیت دارد و من حتی بعید نمی دانم که چنین شخصی وهابی باشد.

این اندیشمند اسلامی افزود: «سعی» بین صفا و مروه با پوشیدن لباس احرام جزء مناسک حج و شعائر الهی است اما رفت و آمد بین حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (س) را نمی توان «سعی» دانست. این کار هیچ دلیلی ندارد و حتی کسی که چنین کاری انجام دهد و با پوشیدن لباس احرام به «سعی» بین دو حرم بپردازد، بدعت گذاری کرده و به امام حسین و حضرت عباس توهین می کند و به اسلام و تشیع ضربه می زند و قلب امام زمان (عج) را جریحه دار می کند... من بعید نمی دانم محرک اصلی چنین بدعت هایی وهابیت باشد تا مردم دروغ آنها را مبنی بر این که شیعیان برای حج به کربلا می روند را باور کنند. ما برای حج به کربلا نمی رویم بلکه برای زیارت قبر امام حسین (ع) به آنجا می رویم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 مهر 1397 - 17:41:12