هاآرتص فاش کرد: مسکو هیئت بلندپایه اسرائیلی را راه نداد!

چهار شنبه 4 مهر 1397 - 15:56:30
هاآرتص فاش کرد: مسکو هیئت بلندپایه اسرائیلی را راه نداد!

تهران- الکوثر: روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد پس از حادثه سرنگون شدن هواپیمای ایل-20 روسیه در سوریه، مسکو حاضر نشد هیئت بلندپایه اسرائیلی را که قرار بود برای توضیح درباره این ماجرا به روسیه سفر کند، بپذیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هاآرتص نوشت، دولت اسرائیل قصد داشت هیئتی را به ریاست مئیر بن شبات مشاور امنیت ملی به همراه شماری از فرماندهان نیروی هوایی اسرائیل به مسکو بفرستد. حتی اسرائیلی ها به احتمال سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یا آویگدور لیبرمن وزیر دفاع به مسکو برای پایان دادن به بحران دیپلماتیک فزاینده بیند وطرف پس از حادثه سقوط هواپیما فکر کرده بودند. اما روسیه این پیشنهاد اسرائیل را نپذیرفت و ترجیح داد مقامات نظامی به این موضوع رسیدگی کنند.

به نوشته هاآرتص، وزارت دفاع روسیه در نهایت تصمیم گرفت نیروهای مسلح اسرائیل – نه دولت اسرائیل – را متهم کند زیرا معتقد بود دولت اسرائیل توسط نیروی هوایی «غیرحرفه ای» اسرائیل گمراه شده است.

در نهایت هیئتی از نیروی هوایی اسرائیل به مسکو اعزام شد تا فرماندهان روس را از چگونگی ماجرا آگاه کند و آنها را متقاعد کند که مسئولان پدافند هوایی سوریه مسئول سرنگونی هواپیمای نظامی ایل-20 روسیه هستند.

اما مسئولان وزارت دفاع روسیه به طور علنی روایت اسرائیل از این ماجرا را رد کردند و تل آویو را مسئول کامل کشته شدن 15 نظامی روس معرفی کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 مهر 1397 - 15:34:27