انتقاد امیر قطر از جامعه بین المللی درباره سوریه

چهار شنبه 4 مهر 1397 - 8:44:22
انتقاد امیر قطر از جامعه بین المللی درباره سوریه

تهران - الکوثر : امیر قطر با تاکید بر اینکه راه حل بحران سوریه ، سیاسی است از اینکه جامعه جهانی بعد از هفت سال قادر به حل این مسئله نشده است انتقاد کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر قطر سه شنبه شب در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با انتقاد از تحریم های به عمل آمده علیه کشورش از سوی عربستان و متحدانش گفت : اختلافات ، شورای همکاری خلیج فارس را فلج کرده است. پس از گذشت بیش از یک سال از محاصره قطر ، مشخص شد که یک برنامه از پیش طراحی شده و اقدام تحریک آمیز علیه این کشور استفاده شده است. 

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی افزود : محاصره اقتصادی علیه قطر به ماهیت شورای همکاری خلیج فارس آسیب زده و این در حالی است که برخی همچنان به دنبال افزایش تنش ها در منطقه هستند. دوره محاصره باعث تقویت جایگاه قطر و تثبیت نقش آن به عنوان یک شریک موثر و فعال منطقه ای و بین المللی شد. 

امیر قطر با بیان اینکه جهان با تهدیدهای جدی امنیتی ، سیاسی و اقتصادی و چالش های بی حد و مرز مواجه است ، گفت: با تلاش های خود و کمک کشورهای دوست به محاصره ظالمانه علیه دوحه پایان خواهیم داد. 

«شیخ تمیم» در ادامه به مسئله اول جهان اسلام یعنی فلسطین اشاره کرد و بر ادامه حمایت مادی و سیاسی کشورش از فلسطین تاکید کرد. 

وی با اشاره به محاصره نوار غزه و شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین ، نسبت به عواقب جدی این وضعیت هشدار داد و اظهار کرد : مسئله فلسطین بدون حل دائمی مسئله قدس و موضوع آوارگان به سرانجام نخواهد رسید.  وخامت اوضاع در غزه و محاصره مهلک این منطقه و ادامه شهرک سازی ها در کرانه باختری رود اردن ، پیامدهای خطرناکی به همراه دارد. 

وی درباره یمن نیز گفت : ما بر موضع ثابت قطر مبنی بر حفظ وحدت ، استقلال و تمامیت ارضی یمن تاکید داریم. قطر صدرنشینی خود را در میان کشورهای منطقه به خصوص در زمینه های امنیت انسانی و توسعه حفظ کرده است. همه طرف های یمنی را به تحقق آشتی ملی برای پایان تنش فرا می خوانیم.
امیر قطر همچنین از توافق بین کشورش و سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیماری وبا در یمن خبر داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 مهر 1397 - 7:57:47