عراقچی: نشست ایران و 1+4 انزوای آمریکا را به روشنی به تصویر کشید

سه شنبه 3 مهر 1397 - 20:0:36
عراقچی: نشست ایران و 1+4 انزوای آمریکا را به روشنی به تصویر کشید

تهران- الکوثر: معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به نشست وزرای خارجه ایران و 1+4 در نیویورک نوشت: این نشست حمایت اروپا، چین و روسیه از ایران و انزوای آمریکا را به روشنی به تصویر کشید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که به همراه رئیس جمهور و وزیر خارجه در نیویورک به سر می‌برد، پس از نشست وزرای خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که شامگاه دوشنبه و بامداد سه‌شنبه (سوم مهر ماه) در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، در صفحه اینستاگرامش نوشت: این نشست که پیش از تلاش آمریکا برای استفاده ابزاری از شورای امنیت و اجرای نمایش علیه ایران برگزار شد؛ حمایت اروپا، چین و روسیه از ایران و انزوای آمریکا را به روشنی به تصویر کشید. 
در پایان این نشست وزرای خارجه ایران و کشورهای 1+4 اقدام به صدور بیانیه مشترکی کردند که واجد نکات مهم و قابل توجهی است. در این بیانیه کشورهای عضو برجام بر اجرای کامل و موثر این توافق، از جمله در حوزه رفع تحریم‌ها تاکید کرده و اذعان کردند که رفع تحریم‌ها و برخورداری ایران از منافع اقتصادی حاصله، بخش کلیدی و حیاتی برجام است. 
عراقچی اضافه کرد: نظر به فوریت و ضرورت دستیابی به نتایج ملموس، وزرای خارجه از پیشنهادات عملی برای حفظ و توسعه کانال‌های پرداخت و به طور مشخص ابتکار تاسیس یک «سازوکار ویژه» برای تسهیل پرداخت‌های مربوط به صادرات (شامل نفت) و واردات ایران، که فعالان اقتصادی را در تعقیب تجارت مشروع با ایران مساعدت کرده و به آنها اطمینان مجدد می‌دهد، استقبال کردند. آنها همچنین بر اراده قوی خود برای حمایت از فعالیت بیشتر برای عملیاتی کردن فوری این «سازوکار ویژه‌» در کنار تداوم تعامل با شرکای منطقه ای و بین المللی تصریح کردند. 
معاون سیاسی وزیر خارجه بیان کرد: بیانیه وزرای خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ دیگر کشورها را نیز به اتخاد سیاست‌ها و ایجاد سازوکارهای مشابه در روابط اقتصادی خود با ایران تشویق کرده و خواهان حفظ و تقویت روابط دوجانبه اقتصادی با ایران و بسیج همه امکانات از جمله از طریق همکاری با کشورهای ثالث برای عادی سازی موثر روابط تجاری و بازرگانی با ایران شده ‌است، که بیانگر آشکار اراده اعضا برای حفظ برجام است و آشکارا در مقابل اراده آمریکا برای نابودی برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها بر ایران قرار دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 مهر 1397 - 18:9:24

پربازدیدها