تشدید بحران داروهای اساسی در نوار غزه

دو شنبه 2 مهر 1397 - 23:57:21
تشدید بحران داروهای اساسی در نوار غزه

تهران - الکوثر : اداره بهداشت غزه هشدار داد کمبود داروهای اساسی در نوار غزه زندگی هزاران نفر از بیماران به ویژه افراد مبتلا به بیماری های مزمن را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ماهر شمیه از مسئولان امور بهداشت و درمان نوار غزه گفت : کاهش داروهای اساسی و کمبود آنها مراقبت های اولیه بهداشتی و برنامه های مربوطه را در معرض خطر قرار داده است. 
وی خاطر نشان کرد از 143 مورد داروهای مراقبت های اولیه بهداشتی 100 مورد آنها نایاب است و 16 مورد دیگر از داروهای اساسی نیز تا سه ماه دیگر کمیاب خواهند شد. 
شمیه هشدار داد ، نبود دارو سبب می شود مبتلایان به بیماری های مزمن همچون دیابت، فشار خون و آسم تا سه ماه آینده با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند. 
مدیر کل مراقبت های اولیه بهداشتی غزه با اشاره به مشکلات فراوان بیماران برای تهیه دارو از مراکز دولتی یا بازارهای محلی از کاهش شیر خشک مکمل کودکان خبر داد.
این مقام فلسطینی هشدار داد در صورت ادامه این روند باید منتظر چالش های دیگری باشیم. 
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه نیز گفت : مقامات رژیم صهیونیستی از مسافرت 60 درصد از بیماران غزه به خارج این منطقه برای درمان جلوگیری می کنند. 
در پی جلوگیری از مسافرت بیماران نوار غزه به خارج از این منطقه برای درمان در سال گذشته میلادی حدود 65 نفر از این بیماران جان خود را از دست دادند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 2 مهر 1397 - 23:56:48

دسته بندی :