اذعان تلویحی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مسئولیت این رژیم در سقوط هواپیمای روسی

یک شنبه 1 مهر 1397 - 14:39:5
اذعان تلویحی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مسئولیت این رژیم در سقوط هواپیمای روسی

بیروت- الکوثر: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که اعتراف علنی به مسئولیت داشتن این رژیم در حملات هوایی به سوریه و سرنگونی هواپیمای ایل-20 روسی محسوب می شود گفت این رژیم بدون توجه به حادثه سرنگونی هواپیمای روسی به عملیات در سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،آویگدور لیبرمن اعلام کرد، اسرائیل با وجود حادثه غم انگیز سقوط هواپیمای ایل-20 روسی، از انجام عملیات نظامی در سوریه امتناع نخواهد کرد.

همچنین بخوانید:

رژیم صهیونیستی نگران واکنش روسیه به سرنگون هواپیمای ایل-20 است

این موضع گیری در شرایطی صورت می گیرد که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوریه در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی از هواپیمای روسی به عنوان پوشش استفاده کرده و آن را در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن بدهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 مهر 1397 - 14:32:38