سيد حسن نصرالله : مشکل اصلي در منطقه ما آمريکاست

چهار شنبه 28 شهریور 1397 - 22:44:47
سيد حسن نصرالله : مشکل اصلي در منطقه ما آمريکاست

بيروت - الکوثر : دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت شب دهم محرم گفت ما به دولت آمریکا به چشم دشمن نگاه می کنیم ولی برخی از کشورهای منطقه به آن به عنوان دوست و هم پیمان نگاه می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  سيد حسن نصرالله افزود: من به برخی از جریان های داخلی لبنان که با ما در مورد دولت آمریکا اختلاف نظر دارند می پرسم آیا می توانید یک دلیل برای دوستی آمریکا ذکر کنید؟ از هم پیمانان آمریکا در منطقه نیز می پرسم آیا تقویت اسرائیل توسط آمریکا به نفع کشورهای منطقه است؟ آیا به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به نفع ملت فلسطین است؟ آیا نقض حق بازگشت و لغو کمک به آنروا در راستای منفعت لبنان و فلسطین است؟ آیا این آمریکا نبود که گروه های تکفیری را به منطقه آورد؟  

دبيرکل حزب الله لبنان افزود : حاکم واقعی در برخی از کشورهای عربی و اسلامی ، سفیر آمریکاست. در برخی از کشورهای عربی چه کسی جرات دارد دخالتهای آمریکا را در امور داخلی کشورها محکوم کند؟ ملت عراق توانست با وجود تهدیدات و فشارها ، حرف های تحمیلی آمریکا را رد کند. 

وي اضافه کرد : آنچه در لبنان و منطقه جریان دارد مسئله ای سرنوشت ساز برای همه لبنانیهاست. آیا چگونگی تعامل واشنگتن با مسئله فلسطین تاثیری بر لبنان ندارد؟ اگر داعش بر سوریه سیطره پیدا می کرد سرنوشت لبنان و عراق و اردن و کشورهای خلیج (فارس) چه بود؟ با توجه به شکافی که در کشور وجود دارد ما طرفدار این هستیم که لبنان خود را از مسائل منطقه دور نگه دارد. همه طرفهای سیاسی در لبنان بر اساس توانمندی و امکانات خود در بحران سوریه دخالت کردند. 

وي تاکيد کرد : امسال ، سال پایان (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش خواهد بود. طولانی شدن عمر برخی از بازمانده های داعش در برخی مناطق شمال شرق سوریه به حمایت آمریکا برمی گردد. داعش امروز به افغانستان و پاکستان و مصر و یمن برده می شود. 

سيد حسن نصرالله گفت : آنچه در ادلب جریان دارد گام نخست برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه است اما به اجرای دقیق این توافق بستگی دارد. مسئله شرق فرات به تصمیم آمریکا ارتباط دارد و از کردها می خواهیم که به واشنگتن دل خوش نکنند. واشنگتن احتمالا در هر بازاری شما را خواهد فروخت و از شما می خواهم با دولت سوریه مذاکره کنید. 

وي بارديگر تاکيد کرد : تا زمانی که رهبری سوریه به حضور ما نیاز داشته باشد حزب الله در سوریه باقی خواهد ماند. حملات اسرائیل در سوریه به شکست طرح آمریکایی سعودی اسرائیلی ارتباط دارد. اسرائیل تلاش می کند سوریه از دستیابی به توانمندی موشکی که موازنه بازدارندگی را محقق می کند جلوگیری کند. 

دبيرکل حزب الله لبنان هشدار داد : حملات اسرائیل به سوریه دیگر قابل تحمل نیست و باید به آن پایان داد. محور مقاومت باید این حملات مکرر اسرائیل را بررسی و راه حلی برای آن پیدا کند. 

وي افزود : کسانی که علیه منطقه ما توطئه می کنند همانند اسرائیل و آمریکا و کسانی که با آنها هستند از شکست در امان نخواهند ماند. حزب الله در معرض فشارهایی مانند تهدید به جنگ قرار دارد که بیشتر به تهدید روانی نزدیک است تا عملی. آنچه در شبکه های اجتماعی نوشته می شود بخشی از طرف جنگ علیه حزب الله است. اقداماتی که صورت می گیرد با هدف مخدوش کردن چهره حزب الله و محبوبیت آن است. مقاومت در لبنان ، خط مقدم ساخت پیروزیها در لبنان و منطقه است. جوانان حزب الله کسانی هستند که در دفع بزرگترین فاجعه ای که لبنان و منطقه در معرض آن قرار گرفته بود مشارکت کردند. 

وي همچنين گفت : همه از خطرات وضع لبنان سخن می گویند اما توقف تنها چیزی است که در خصوص تشکیل دولت وجود دارد. در نهایت ، دولت همه طرفهای سیاسی لبنان را شامل خواهد شد و هیچ کسی نمی تواند دیگری را حذف کند. حزب الله پیش نویس قوانینی را با هدف مبارزه با فساد و مسائل مربوط به استخدام در لبنان ارائه خواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 28 شهریور 1397 - 22:44:36