شیخ نبیل قاووق : کشورهای عربی در تجاوز آمریکا به سوریه شریک هستند

چهار شنبه 28 شهریور 1397 - 18:32:19
شیخ نبیل قاووق : کشورهای عربی در تجاوز آمریکا به سوریه شریک هستند

بیروت الکوثر : عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت موضع کشورهای عربی ، خیانت به هویت عربی و دلیلی برای مشارکت کشورهای خلیج فارس در هرگونه تعرض آمریکا به سوریه است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد اشتباه راهبردی آمریکا این بود که به ورود حزب الله در جنگ سوریه و تغییر مسیر آن فکر نکرده بود. 
وی افزود : امروز ما از دستاوردی صحبت می کنیم که همسنگ پیروزی جنگ ژوئیه در سال 2006 یا حتی بزرگ تر از آن است. پیروزی بر تکفیری های سوریه پیروزی بر اراده آمریکا، اسرائیل، عربستان و دهها کشوری است که علیه سوریه توطئه و اعلام جنگ کردند.
وی تاکید کرد بعد از شکست توطئه آمریکا و صهیونیسم در سوریه امروز با دشمنانی مواجه هستیم که نقاب از چهره برداشته اند. آمریکا ناچار شد از جبهه النصره در ادلب و داعش در شرق فرات حمایت کند. اسرائیل هم به ناچار به بمباران روی آورد تا از بقایای تکفیری ها دفاع کند و همین دلیلی بر پیروزی سوریه و متحدانش است. 
شیخ نبیل قاووق ضمن انتقاد از موضع کشورهای عربی در برابر حملات صهیونیست ها به سوریه و سکوت اتحادیه عرب و موضع عربستان در برابر تجاوز مستمر به سوریه، سکوت رسمی کشورهای عربی را چیزی بیش از همراهی با این تجاوزها برشمرد و گفت این موضع گیری، خیانت به هویت عربی و دلیلی برای مشارکت کشورهای خلیج (فارس) در هرگونه تعرض آمریکا به سوریه است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 28 شهریور 1397 - 18:2:53