عدنان الاسدی : دولت عراق به سرعت تشکیل می شود

دو شنبه 26 شهریور 1397 - 8:16:32
عدنان الاسدی : دولت عراق به سرعت تشکیل می شود

بغداد - الکوثر :‌ نماینده ائتلاف دولت قانون گفت تحولات اخیر پارلمان عراق و انتخاب محمد الحلبوسی برای ریاست آن نشان می دهد دولت آینده عراق نیز به سرعت و بدون مانع اساسی تشکیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عدنان الاسدی از رهبران ائتلاف دولت قانون و یکی از نمایندگان این ائتلاف در پارلمان عراق در خصوص انتخاب هیئت رئیسه پارلمان جدید و اینکه آیا این انتخاب به معنای تعیین فراکسیون اکثریت است ، گفت : انتخاب محمد الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان اشاره واضحی به تشکیل فراکسیون اکثریت دارد و الحاق ائتلاف سائرون و کردها به فراکسیون البناء و توافق با آن، حجم فراکسیون اکثریت را نشان می دهد.

وی در گفتگو با شبکه المیادین گفت :« با توجه به وقوع تحولات اخیر در پارلمان ان شاء الله به سرعت و بدون هیچ مشکل و مانعی دولت آینده تشکیل خواهد شد. اکنون موضوع قطعی این است که ائتلاف البناء تنها فراکسیون اکثریت در پارلمان است. نزدیکی بین دو ائتلاف سائرون و البناء به انتخاب محمد الحلبوسی برای ریاست پارلمان منجر شد.» 
وی افزود: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد برادران کرد نیز توافق کرده اند رئیس جمهوری از میان کاندیدهای پیشنهادی حزب اتحادیه میهنی کردستان انتخاب شود. 
الاسدی تصریح کرد: تا کنون هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه فراکسیون البناء به طور رسمی عادل عبدالمهدی را به عنوان کاندید نخست وزیری معرفی کند وجود ندارد. اگر فراکسیون البناء عبدالمهدی را برای این پست معرفی کند قطعا حمایت خواهد شد ولی افراد دیگری از جمله فالح الفیاض و طارق نجم نیز برای کسب این مقام کاندید شده اند. 
این نماینده دولت قانون در ادامه اظهار داشت : آقای حیدر العبادی اخیرا پایبندی خود را به توصیه های مرجعیت اعلام کرد و گمان نمی کنم شرایط برای دور دوم نخست وزیری العبادی فراهم باشد. هنگامی که العبادی پایبندی خود را به توصیه های مرجعیت اعلام کرد یعنی دوباره برای کسب پست نخست وزیری کاندیدا نمی شود. اما باید بدانیم مرجعیت اعلام نکرده است نامزد شدن یک کاندیدای حزبی را برای پست نخست وزیری تأیید نمی کند. ما اصرار داریم کاندیدای پست نخست وزیری از یک جریان سیاسی باشد و حزبی بودن نامزد احراز این پست هیچ اشکال قانونی ندارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 26 شهریور 1397 - 7:19:24

پربازدیدها